Bilamana Org Menghasut Yang Muktamar Tahunan Pas Ditaja Oleh UMNO

Ini maklumat sekonder yang aku kutip dari ucapan Khalid Samad, MP dan ketua PAS bahagian Shah Alam, dalam muktamar yang baru berlalu.

Menurutya, segala perbelanjaan pada hari dia berucap itu, dan hari-hari muktamar sebelum hari itu dibiayai oleh Puncak Niaga. "Mungkin juga bil-bil hotel perwakilan-perwakilan, jika diperlukan (dibayar oleh Puncak Niaga)," tambah Khalid.

Puncak Niaga juga membayar ruang2 iklan dalam majalah yang diedarkan dalam muktamar serta memaparkan sepanduk2 syarikat itu.

Untuk makluman, Puncak Niaga adalah syarikat yang telah merompak bisnes bekalan air di Selangor dan Wilayah Persekutuan, dan kini berperang dengan kerajaan negeri Selangor kerana MB Khalid Ibrahim mahu mengambil alih kembali perusahaan air itu untuk diurustadbir oleh Selangor.

Ini kerana banyak pembaziran dan bocoran (air dan juga songlap RM) dalam Puncak Niaga. Bayangkan gaji CEO Puncak Niaga Rozali Ismail sahaja RM5.1 juta setahun. Berapa juta RM pula untuk ahli2 lembaga pengarah lainnya?

Pengguna air di Selangor dan Wilayah Persekutuanlah yang terpaksa memikul beban kos melampau itu.

Yang bermasaalahnya, Puncak Niaga dapat dokongan dari kerajaan BN Persekutuan!

Dan kini komponen Pakatan Rakyat Selangor, parti PAS?

Kena tikamlah Khalid Ibrahim, bukan dari belakang, dari depan beb! -uknowsanasini.

------------------------------------------------------------------------------------------

Hahaha! Nak tergelak pun ade, dorang ni ape kes? ape kes? ape kes jadi banggang giler? Kalau kena taja pun nak bising? Salah ke kalau ditaja? Pastu boleh plak tuduh UMNO taja dorang. Adoi mak, ape ke bengap sangat dorang penyokong PAS ni. Dah ketandusan isu mulalah nak menuduh itu ini. Rasa macam nak lempar ngan selipar jepun jer kat penyokong PAS ni. Baca comment dari pembaca lain:

  • melayu memang bodoh. kalau tokey cina gaji RM14juta setahun takde siapa nak bising. bila melayu gaji RM5 juta, habis semuanya tak kena. kroni le proksi le. melayu memang bodoh. kalau tokey cina dpt projek besar drp kerajaan tak dicop kroni. kalau melayu...sikit2 kroni. melayu memang bodoh kalau syarikat kroni taja konvensyen PKR ke DAP ke takde siapa nak bising kalau syarikat GLC taja PKR pon takde siapa nak bsing tapi bila kena kat PAS, mcm murai tercabut ekor. melayu memang bodoh lebih-lebih lagi melayu dalam Pakatan Rakyat - Cina
  • hahaha...memang bodos pon kalo dah bodos memang kena panggil bodos. takkan nak panggil cerdik pandai kot. hahaha..dah berapa buah kamus ko cetak? memandai nak wat tafsiran sendiri hahahaha...bodoss, o ya...nik aziz pon mencarot gak - Anon

0 comments:

Post a Comment