Permatang Pasir: Penceramah PAS Tidak Dapat Hadir, Polis Dipersalahkan

Blaa..blaa.. 10.45 pm 18 Ogos 2009 (ceramah), Tiba-tiba pengerusi majlis ceramah ada permit tu mencelah, "penceramah tak dapat datang sebab pihak polis tidak menerima senarai penceramah yang terbaru pada malam ini. Jadi ceramah kita berhenti sampai sini dan saya minta kita semua datang sini pada keesokkan hari dan seterusnya kerana tiap-tiap malam kita akan adakan ceramah di sini!" laung pengerusi majlis. (Benggang je tuan rumah kat situ. Tiap-tiap malam? Cam mano anak-anak depa nak tido esok p skolah?)

Ah Sudah! Tuan pengerusi majlis, kenapa tak berterus terang saja yang penceramah tidak dapat hadir ke majlis tu? Terus pendengar2 ceramah yang terdiri daripada orang PAS sendiri menjerit tak puas hati dengan Polis. Kononnya 25 ahli penceramah yang patut ada pada malam itu, tapi disebaliknya tahu sendirilah. "Kita bukan macam UMNO, nak berceramah bukan hantar list kepada Polis, main hentam je ikut suka dorg nak berceramah!" kata pengerusi tu lagi. Pengerusi, setahu saya Pakatan Rakyat pun ikut suka hati je nak merusuh di ibu negara hari tu. Yang terbaru si Gobala tu main hentam je buat hal. Tu pun tak mao kira ka?

"Kita takkan serang hal peribadi Rohaizat" kata pengerusi dengan penceramah pada malam ini tadi. Tetapi selepas 5 minit, mulalah mereka-mereka ni memburuk-burukan Rohaizat. "Siapa dia Rohaizat? Orang kenal ke dia?" kata pengerusi yang berstatuskan Haji itu.

"Saya kenal bapa dia... akrab dengan bapa Rohaizat. Sehinggakan bapa Rohaizat sendiri bertanya kepada saya, kenapa lantik Rohaizat jadi ahli jawatankuasa masjid? Aik? Tadi kata tak kenal Rohaizat, ni boleh pula kata akrab dengan bapa calon Barisan Nasional. Lidah berapa cabang manusia ni?

"Bapa dia sendiri kata pada saya, bapa dia kata la, bukan saya kata. Kenapa tak pecat saja Rohaizat tu? Itu bapa dia sendiri yang kata kat saya. Rohaizat tak pernah pun pergi sembahyang kat masjid tu. Macam ni jadi wakil rakyat?" jelas pengerusi itu. Media Cyber teringin nak bertanya pula dengan pengerusi tu, "ni hang saja buat cerita/drama tanpa fakta di depan penyokong PAS ke? Kemukakan bukti kalau ada. Boleh buat?".

"Isu arak di Selangor telah pun diwartakan. Inilah hasil tindakan daripada kerajaan Pakatan Rakyat yang menjaga kepentingan Islam di Malaysia. Arak tidak boleh dijual di kawasan majoriti orang Islam" laung ustaz Azmi. Aik? Bila masa pula diwartakan? Bukan ke Khalid putuskan pengawalan penjualan arak sendiri? Dan lesen hanya diberikan kepada orang bukan islam, bukannya kepada peniaga islam.

Pakatan Rakyat, 2 tahun memerintah tidak bermakna kehebatan 2 tahun itu boleh menandingi parti yang sudah memerintah sejak sekian lama. Kerajaan pimpinan Najib berusaha memulihkan kembali keadaan yang keruh, itulah hakikat yang ditakuti oleh Anwar Ibrahim.

Sumber dari Media Cyber

4 comments:

YANG GAMBI said...

Salam,

Apakah selama ini kita masih tak tahu perangai puak-puak munafik ini ?

Semau perkara yang dia buat tak betul dipersalahkan orang lain....., dia saja yang betul, tak de yang tak betul, tok guru dia dah ajar macam tu.....

Anonymous said...

biasalah....apa yg mereka buat,semuanya betul.
maklumlah....ahli syurga.

Anak Selangor.

Sharps Shooters said...

dorang pakatan ni bodoh tak ada otak! tu la pk dorg semua je betol!

Sharps Shooters said...

ahli syurga ciptaan tok guru nik ajis sesat!

Post a Comment