Belina Shop

PAS 'Pak Turut' DAP & PKR

DAP, dengan bantuan PKR Berjaya lagi membuat PAS tersungkur meniarap menyembah tapak kakinya. Kali ini di Selangor, apabila Menteri Besar Khalid Ibarahim akur dengan kehendak Ronnie Liu.

Kerajaan pakatan rakyat Selangor menolak cadangan Pas-Hasan Ali agar kerajaan negeri mengharamkan penjualan minuman keras di kawasan majoriti penduduk Islam.

DAP-Ronnie Liu berjaya menawan hati PKR-Khalid Ibrahim, dengan fatwanya, arak boleh di minum oleh orang Islam kerana kandungan alkohol yang sedikit. DAP-Ronnie bebas menghalang tindakan PBT merampas penjualan arak di kawasan penduduk yang majoritinya Melayu Islam.

PAS-Hasan Ali, nampaknya terpaksa tunduk dan hanya mampu bergerak melancarkan kempen penerangan besar-besaran di seluruh negeri supaya umat Islam menjauhi arak di Selangor.

Mampukah PAS-Hasan Ali mengambil tindakan terhadap orang-orang Islam Selangor yang meminum arak seperti yang dilakukan oleh Mahkamah Syariah Pahang ?

Umat Melayu Islam di Malaysia perlu menilai cara kerajaan negeri Selangor menyelesaikan isu penjualan arak secara terbuka di kawasan majoriti penduduk Islam serta menilai juga cara perjuangan dan pendirian Pas menangani isu ini.

Selangor, semasa dibawah pentadbiran kerajaan Basional Nasional, wakil rakyat parti komponen seperti MCA dan MIC tidak akan mencampuri isu-isu sensitif yang berkaitan dengan agama Islam.

Tugas PAS-Hasan Ali bertambah berat apabila PAS di peringkat pusat juga tidak akan mencampuri urusan pentadbiran kerajaan Selangor dalam isu pengharaman arak, seperti yang ditegaskan Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali.

Kalau dulu kita telah melihat bagaimana PAS menelapak di kaki DAP pasal kandang babi di Kedah, lepas itu PAS juga berlembut dan menelapak di kaki DAP di Pulau Pinang, bila Jeff Ooi-Parlimen Jelutung menghina Islam dengan mengatakan Islam ekstremis dan tidak layak bersama dalam pentadbiran Negeri.

Selagi PAS mengharapkan DAP dan PKR untuk berkuasa, selagi itulah PAS akan terus meniarap di bawah tapak kaki DAP, selagi itulah PAS menjadi bacul dan dayus dalam menegakkan Islam dalam Negara.

Mengapa tidak, sudah banyak kita melihat PAS tunduk dengan kerenah dan kehendak DAP, PKR pula berperanan sebagai ‘barua’ DAP yang berterusan memperdaya PAS.

Di Selangor ada Ronnie Liu, Pulau Pinang ada Jeff Ooi, Kedah ada Thomas Su, ketiga-tiga ekor terpenting DAP dalam negeri pakatan rakyat ini telah mengambil tindakan yang sama menghina dan memperlekehkan agama Islam. Niat mereka sangat jelas, tiada langsung menunjukkan rasa penyesalan, jauh sekali mahu meminta maaf kepada umat Melayu Islam PAS mahu pun di negara ini.

Inilah gambaran bentuk kerajaan yang diidam-idamkan oleh Pas jika pakatan rakyat berjaya mengambil alih pemerintahan di negara ini. Sedangkan sudah jelas Pas dilayan seperti parti serpihan yang hanya menumpang kekuatan pakatan rakyat, manakala DAP dan PKR pemegang kata putus.

DAP tidak akan berhenti mencetuskan isu memperlekehkan umat Islam dan Pas kononnya berjuang untul Islam akan mempertahankannya, maka PKR menerusi pemimpinnya Anwar Al Juburi selaku ketua pakatan rakyat memuktamadkannya.

Kesudahannya perkara-perkara yang bertentangan dengan umat Melayu Islam akan mendapat restu Pas. DAP berjaya dalam tindak-tanduknya manakala PKR yang kononnya menjadi pejuang kepada masyarakat pelbagai kaum akan tunduk kepada desakan DAP.

Apakah, Pas benar-benar dapat melaksanakan undang-undang Islam jika dua sahabatnya dalam 'pakatan rakyat' secara terbuka dan terang menentangnya ?

Apakah PAS akan mencapai matlamat untuk memperjuangkan Islam jika terus kekal dalam 'pakatan rakyat' ?

Allah SWT telah memberi pertunjuk kepada kita, bahawa kepimpinan PAS sudah mula memperlihatkan wajah-wajah sebenar mereka, Islam sebagai tunjang perjuangan PAS hanya sebagai batu loncatan untuk mendapat sokongan umat Melayu Islam. Hakikat sebenarnya, PAS yang tamak kuasa ini hanya memutar belit, memecahbelah dan menipu umat Islam.

Sebab itulah kawan berani menyatakan perjuangan Islam PAS hanya sekadar bermegah pada bendera sahaja, hakikat sebenarnya tidak sebegitu. PAS tidak kurang juga dengan penganjur-penganjur ajaran sesat seperti ‘ayah pin’ untuk menyesatkan dan menghancurkan umat Islam.

0 comments:

Post a Comment