Sebab Orang Melayu Membantah Pembinaan Kuil Di Seksyen 23

Sejak PR ambil alih selangor, kena lak Xavier pegang potfolio sekarang ini, banyak kuil dorang bina, pantang ada tanah sekangkang kera je, pokok besar ke @ busut, dorang pacak sebagai tanda, lepas tu dah dikira sebagai tanah tu untuk rumah ibadat. Ape cerita kalau dah setuju bina kat tempat asal, tapi nak pindah. Kalau tempat bersesuaian, mungkin orang boleh terima, ni dah le masjid punyalah dekat.

Takkan sebagai penduduk dekat situ nak dengar perang setiap MAGHRIB, kita sebelum azan tu masjid mesti pasang mengaji ayat-ayat suci Al-Qurran lawan dengan lagu yang dorang pasang untuk lawan bunyi mengaji??? Kalau tak percaya, datang sendiri tengok kat Kg. Berjuntai Bestari, tiap nak MAGHRIB, dorang saje pasangkan dengan kuat bacaan mentera dorang untuk lawan mengaji dekat masjid. Kalau nak tau, masjid dengan kuil tu dalam 100-200meter je.

Ape motif kerajaan PR buat macam tu?? Sekarang ni dah macam-macam cara orang kafir nak "mengkafirkan" orang islam.

Contoh ketara yang mungkin orang tak tau, kat Kg.Jawa, klang dekat dengan Sekolah di Jalan Raja Nong, awal tahun ni ada penduduk yang prihatin kat situ dah kantoikan sindiket bawak budak melayu yang ponteng sekolah untuk dibawa ke gereja di TTDI sebagai tempat nak buang masa dorang ponteng. 1 Van tu, dorang angkut. Macam anak ayam, siap bagi RM50 setiap sorang kalau setuju ikut.

bila dah "kantoi" dorang tukar strategi ambil kat lokasi lain dan tempat gereja pun di ubah ke gereja kat klang. Tak sedih ke, anak melayu mudah sangat ditukar agama secara tidak sedar dengan hanya RM50 setiap kali pergi. Tu belum lagi dapat komisyen kalau ajak kawan lain. SEDIH SIUT..

Bila bab agama ni, baik kita bersatu...tolak le sekejab taksub kepartian..tak kiralah UMNO ke, PAS ke, PKR ke...orang kafir dah pandang ISLAM ni memang hina.. tu belum lagi cakap pasal orang islam yang paling banyak ambil rasuah, menagih & pengedar dadah...dorang bukan islam, semua dorang tibai, janji ape yang boleh dimakan, yang boleh dijadikan harta, HALal & HARAM dorang sapu...


Read More

Pakatan Rakyat Kedah Hancur Lagi

Apa kah ini yang dikatakan reka menanti pecah. Para pemimpin PKR satu per satu keluar parti kerana dikatakan hilang kepercayaan terhadap pucuk pimpinan.

Adun Lunas Mohd Radli Salleh keluar PKR dan mengistiharkan dirinya sebagai ADUN Bebas. Sementara itu Ketua Bahagian PKR Pedang Serai Jamaludin Abu Hassan mengistiharkan keluar PKR dan seterusnya membubarkan bahagian tersebut.

Tidak dapat dipastikan penyebab apa kedua-dua pemimpin PKR ini keluar parti, kerana telah ,menjadi kebiasan para pemimpin parti itu, apabila ada pilihanraya kecil, ada sahaja yang berlakon sebagai pemberontak, akan tetapi semua itu adalah sandiwara, apabila PRK akan melabuhkan tirainya, mereka akan bersatu semula.

Ada kemungkinan kali ini benar-benar berlaku, kerana para pemimpin ini telah yakin benar bahawa puncuk pemimpin PKR bermasalah. Jika demikian halnya, ada lagi kah pemimpin PKR akan ikut jejak, sama-sama kita tunggu pekekembangannya.

Akan tetapi Permainan Pakatan ini, telah berulang kali berlaku, sedikit masa dulu, DAP mengistiharkan dirinya Adun bebas, berberapa hari kemudian, tarik balik, kerana kerajaan PAS Kedah Patuh kepada demand Dap! kerana itu, bagi pengamat politik PKR atau Pakatan, jangan mudah terperangkap! terlalu banyak keganjilan mudah berlaku.


Read More

Permatang Pasir: Penceramah PAS Tidak Dapat Hadir, Polis Dipersalahkan

Blaa..blaa.. 10.45 pm 18 Ogos 2009 (ceramah), Tiba-tiba pengerusi majlis ceramah ada permit tu mencelah, "penceramah tak dapat datang sebab pihak polis tidak menerima senarai penceramah yang terbaru pada malam ini. Jadi ceramah kita berhenti sampai sini dan saya minta kita semua datang sini pada keesokkan hari dan seterusnya kerana tiap-tiap malam kita akan adakan ceramah di sini!" laung pengerusi majlis. (Benggang je tuan rumah kat situ. Tiap-tiap malam? Cam mano anak-anak depa nak tido esok p skolah?)

Ah Sudah! Tuan pengerusi majlis, kenapa tak berterus terang saja yang penceramah tidak dapat hadir ke majlis tu? Terus pendengar2 ceramah yang terdiri daripada orang PAS sendiri menjerit tak puas hati dengan Polis. Kononnya 25 ahli penceramah yang patut ada pada malam itu, tapi disebaliknya tahu sendirilah. "Kita bukan macam UMNO, nak berceramah bukan hantar list kepada Polis, main hentam je ikut suka dorg nak berceramah!" kata pengerusi tu lagi. Pengerusi, setahu saya Pakatan Rakyat pun ikut suka hati je nak merusuh di ibu negara hari tu. Yang terbaru si Gobala tu main hentam je buat hal. Tu pun tak mao kira ka?

"Kita takkan serang hal peribadi Rohaizat" kata pengerusi dengan penceramah pada malam ini tadi. Tetapi selepas 5 minit, mulalah mereka-mereka ni memburuk-burukan Rohaizat. "Siapa dia Rohaizat? Orang kenal ke dia?" kata pengerusi yang berstatuskan Haji itu.

"Saya kenal bapa dia... akrab dengan bapa Rohaizat. Sehinggakan bapa Rohaizat sendiri bertanya kepada saya, kenapa lantik Rohaizat jadi ahli jawatankuasa masjid? Aik? Tadi kata tak kenal Rohaizat, ni boleh pula kata akrab dengan bapa calon Barisan Nasional. Lidah berapa cabang manusia ni?

"Bapa dia sendiri kata pada saya, bapa dia kata la, bukan saya kata. Kenapa tak pecat saja Rohaizat tu? Itu bapa dia sendiri yang kata kat saya. Rohaizat tak pernah pun pergi sembahyang kat masjid tu. Macam ni jadi wakil rakyat?" jelas pengerusi itu. Media Cyber teringin nak bertanya pula dengan pengerusi tu, "ni hang saja buat cerita/drama tanpa fakta di depan penyokong PAS ke? Kemukakan bukti kalau ada. Boleh buat?".

"Isu arak di Selangor telah pun diwartakan. Inilah hasil tindakan daripada kerajaan Pakatan Rakyat yang menjaga kepentingan Islam di Malaysia. Arak tidak boleh dijual di kawasan majoriti orang Islam" laung ustaz Azmi. Aik? Bila masa pula diwartakan? Bukan ke Khalid putuskan pengawalan penjualan arak sendiri? Dan lesen hanya diberikan kepada orang bukan islam, bukannya kepada peniaga islam.

Pakatan Rakyat, 2 tahun memerintah tidak bermakna kehebatan 2 tahun itu boleh menandingi parti yang sudah memerintah sejak sekian lama. Kerajaan pimpinan Najib berusaha memulihkan kembali keadaan yang keruh, itulah hakikat yang ditakuti oleh Anwar Ibrahim.

Sumber dari Media Cyber


Read More

Permatang Pasir: Gobala Bawa Bala!

Menonton si Bala melempang polis semalam, naik juga darah saya kerana ia memaparkan Ahli Parlimen yang sepatutnya tahu undang-undang membuat sesuatu terhadap polis. Kurang ajar dan melampau.

Gunalah otak sedikit dan berlakonlah sebagai Ahli Parlimen bukan samseng yang mahu menunjukkan kekuatan kepada anggota keselamatan.

Jika marah sekalipun, jagalah tatasusila kerana si Bala ini mahu dipanggil sebagai Yang Berhormat. Lainlah memang berniat untuk mewujudkan ketidaktenteraman. Semua orang tidak suka tingkah laku anda. Kurang ajar dan melampau.

Saya nak ingatkan si Bala ini fikirlah tindakan kamu itu kerana kini seluruh rakyat Malaysia sudah melihat tingkah laku kamu yang kurang ajar kepada anggota keselamatan. Jika kamu samseng jalanan lainlah, tapi kamu Ahli Parlimen.

Ingat-ingat kita sedang memerhati kamu.

Jangan jolok sarang tebuan. Nanti kena sengat, bahaya tu.


Read More

Saksi: Beng Hock Di Ugut Sebelum Dibunuh

Benarkah ada saksi baru yang sebenarnya dapat memberikan jawapan kepada banyak persoalan dalam kes yang melibatkan kematian pegawai khas kepada Exco kerajaan negeri Selangor, Teoh Beng Hock.

Jika benar dakwaan wujudnya saksi baru tersebut, maknanya masyarakat sekarang sebenarnya cuba dibohongi dengan manipulasi fakta dan persepsi rekaan Tan Boon Hwa dan Gobind Deo.

Sebab itu wujud dakwaan mengatakan sebenarnya Gobind Deo sudah tahu siapa pembunuh Teoh Beng Hock, namun demi kepentingan politik anak kepada Karpal Singh itu cuba menutup kebenaran dan membawa masyarakat ke alam ciptaannya, iaitu menjadikan SPRM mangsa tuduhan kematian Teoh Beng Hock, sekaligus dapat menutup segala kepincangan yang wujud didalam parti DAP.

Suatu fakta yang kini adalah jelas adalah Tan Boon Hwa dikatakan telah bertengkar dengan Teoh Beng Hock di tandas, tingkat 14, pejabat SPRM, Plaza Masalam, selepas jam 3.45, pada 16 Julai 2008. Sebelum ini, umum difahamkan beliau merupakan saksi terakhir berjumpa Teoh pada pukul 6. 15 pagi sebelum dikatakan berlaku kematian saksi utama kes penyelewengan kewangan DAP.

Desas desus juga mengatakan keluarga Teoh Beng Hock sebenarnya tidak mahu isu ini dijadikan isu politik oleh pihak DAP, kerana keluarga Teoh sendiri sebenarnya sudah merasakan ada perkara yang tidak kena dalam DAP, dan sebab itu juga tunang kepada Teoh pernah mengatakan bahawa dia ingin berhenti dari memegang jawatan tersebut.

Namun disebabkan jawatan Teoh adalah jawatan politik, keluarga Teoh tidak dapat berbuat apa-apa dengan tindakan DAP yang menjadikan isu kematian Teoh sebagai isu politik.

Jika difikirkan logik akal kita, dakwaan kematian Teoh dikaitkan dengan SPRM adalah tidak berasas sama sekali, di pihak SPRM sudah tentu Teoh merupakan saksi penting terhadap segala dokumen yang diserahkan kepada SPRM untuk diakui, dengan matinya Teoh tentu akan menyukarkan kerja pendakwaan di pihak SPRM, kalau benar saksi itu ingin dihapuskan tentu kita sudah boleh mengagak siapa yang ingin melakukannya.

Pada malam siasatan terhadap Teoh dilakukan dikatakan wujud 3 lagi saksi lain yang turut berada dibangunan SPRM, seorang berbangsa Melayu dan tiga orang berketurunan cina, yang menjadi tanda tanya dua saksi berbangsa cina tersebut dikatakan enggan pulang walaupun sudah dilepaskan seawal jam 1.30 pagi dan 5 pagi.

Sebaliknya meminta izin kebenaran untuk berehat di bangunan SPRM, namun yang pelik dan janggal lagi ialah selepas hebohnya kes kematian Teoh, seorang saksi tersebut telah membuat saman ke atas SPRM atas dakwaan SPRM melanggar prosedur siasatan dan menahannya dari jam 8.30 malam hingga 1. 30 tengahari sedangkan faktanya dia sudah dibenar pulang oleh pihak SPRM jam 1.30 pagi sebelum diarahkan datang kembali ke pejabat SPRM keesokkannya dan pegawai SPRM sendiri yang ingin menghantarnya pulang ke kediamannya.

Adalah jelas sebenarnya Tan Bon Hwa cuba mengelirukan audien khalayak dengan tindakan samannya ke atas SPRM, kepada Tan Boon Hwa kalau ditakdirkan Teoh mampu hidup kembali beliau sudah tentu tersenyum sinis melihat lakonan anda. Realitinya Teoh cuba dipergunakan oleh Tan Bon Hwa dan DAP untuk menutup segala kelemahan dan penyelewengan organisasi.


Read More

Permatang Pasir: Gobala = Troublemaker

Blog PAS a.k.a kuda tunggangan DAP & PKR menaburkan taik-taiknya di telinga rakyat dengan menggatakan pemimpin Barisan Nasional tidak turun padang di hari penamaan calon. Buta mata ke buta hati ke aperrr dorang ni????????? HAPRAK punya blogger, blogger baru yang tak kenal pemimpin agaknya. Balik rumahh tanam taikkkk la wei! kahkahkahkahkah! Pemimpin BN semua ada TPM , Dato Hisham , KJ ,Datuk Liow , Tan Sri Koh ,Datuk Shahrizat, Ketua Puteri, Datuk Tengku Adnan. Mungkin puak2 PAS ini tak kenal kot sebab tengok pemimpin BN pakai mask.

Gambar selanjutnya di sini

kejadian provokasi pembangkang mula berlaku apabila kira-kira jam 11.15 pagi, Ahli Parlimen PKR kawasan Padang Serai, N. Gobalakrishnan yang memang terkenal dengan gelagat provokatifnya telah membuat tindakan yang akhirnya mengundang kekecohan. Penyokong pembangkang yang cuba melepasi barrier polis dan ingin tunjuk samseng di depan penyokong BN bila Gobala start dulu mengejek BN dan pemimpin BN.

Pihak polis yang berada di situ seterusnya cepat meluru ke penyokong PAS dan meminta Gobalakrishnan menghentikan perbuatannya dan meminta beliau beredar ke kawasan yang disediakan untuk para penyokong berkumpul. Beliau enggan malah mula mencabar polis dan berlakulah tolak menolak. Gobalakrishnan akhirnya berlakon terjatuh dalam pergelutan hingga membawa pihak kselamatan menghubungi ambulans untuk membawa beliau keluar daripada kawasan berkenaan.

Insiden itu berlaku di depan penyokong PAS dan penyokong BN. Memang kurang ajar betul Gobala yang sukan buat kecoh sehingga beliau dikatakan cuba menampar polis yang menahannya jika kita melihat dalam rakaman video pihak media. Ini semua drama lakonan Gobala yang lazimnya dia akan cuba bikin kecoh pada hari penamaan Calon .

Komen Sharps Shooters: Lepas ni apa pulak comment Krishnan? Salahkan Polis? Sudahlah PAS, tak guna lagi kamu sembunyikan lagi keburukan penyokong fanatik, terlampau dan terover react. Perjuangkan Islam kononnya, dah macam tu penyokongnya diajar pemimpinnya. HANCUR!


Read More

Soaljawab dengan TGNA mengenai DAP Yang Stim Terover sangat

Soalan : Apa pendapat Tuan Guru mengenai gambar bogel ADUN di Selangor?

TGNA : Itu hak peribadi beliau, bogel la...!

Soalan : Tapi yang tukang amik gambar tu orang Islam...

TGNA :.................(special effect - bunyi cengkerik di waktu malam)

Soalan : Apa ulasan Tuan Guru mengenai beberapa pemimpin DAP yang menghina agama Islam?

TGNA : DAP hina Islam pasal dia bukan beragama Islam, yang lebih hina adalah orang Islam yang menolak Islam!

p/s: kesian Hassan...


Read More

PAS 'Pak Turut' DAP & PKR

DAP, dengan bantuan PKR Berjaya lagi membuat PAS tersungkur meniarap menyembah tapak kakinya. Kali ini di Selangor, apabila Menteri Besar Khalid Ibarahim akur dengan kehendak Ronnie Liu.

Kerajaan pakatan rakyat Selangor menolak cadangan Pas-Hasan Ali agar kerajaan negeri mengharamkan penjualan minuman keras di kawasan majoriti penduduk Islam.

DAP-Ronnie Liu berjaya menawan hati PKR-Khalid Ibrahim, dengan fatwanya, arak boleh di minum oleh orang Islam kerana kandungan alkohol yang sedikit. DAP-Ronnie bebas menghalang tindakan PBT merampas penjualan arak di kawasan penduduk yang majoritinya Melayu Islam.

PAS-Hasan Ali, nampaknya terpaksa tunduk dan hanya mampu bergerak melancarkan kempen penerangan besar-besaran di seluruh negeri supaya umat Islam menjauhi arak di Selangor.

Mampukah PAS-Hasan Ali mengambil tindakan terhadap orang-orang Islam Selangor yang meminum arak seperti yang dilakukan oleh Mahkamah Syariah Pahang ?

Umat Melayu Islam di Malaysia perlu menilai cara kerajaan negeri Selangor menyelesaikan isu penjualan arak secara terbuka di kawasan majoriti penduduk Islam serta menilai juga cara perjuangan dan pendirian Pas menangani isu ini.

Selangor, semasa dibawah pentadbiran kerajaan Basional Nasional, wakil rakyat parti komponen seperti MCA dan MIC tidak akan mencampuri isu-isu sensitif yang berkaitan dengan agama Islam.

Tugas PAS-Hasan Ali bertambah berat apabila PAS di peringkat pusat juga tidak akan mencampuri urusan pentadbiran kerajaan Selangor dalam isu pengharaman arak, seperti yang ditegaskan Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali.

Kalau dulu kita telah melihat bagaimana PAS menelapak di kaki DAP pasal kandang babi di Kedah, lepas itu PAS juga berlembut dan menelapak di kaki DAP di Pulau Pinang, bila Jeff Ooi-Parlimen Jelutung menghina Islam dengan mengatakan Islam ekstremis dan tidak layak bersama dalam pentadbiran Negeri.

Selagi PAS mengharapkan DAP dan PKR untuk berkuasa, selagi itulah PAS akan terus meniarap di bawah tapak kaki DAP, selagi itulah PAS menjadi bacul dan dayus dalam menegakkan Islam dalam Negara.

Mengapa tidak, sudah banyak kita melihat PAS tunduk dengan kerenah dan kehendak DAP, PKR pula berperanan sebagai ‘barua’ DAP yang berterusan memperdaya PAS.

Di Selangor ada Ronnie Liu, Pulau Pinang ada Jeff Ooi, Kedah ada Thomas Su, ketiga-tiga ekor terpenting DAP dalam negeri pakatan rakyat ini telah mengambil tindakan yang sama menghina dan memperlekehkan agama Islam. Niat mereka sangat jelas, tiada langsung menunjukkan rasa penyesalan, jauh sekali mahu meminta maaf kepada umat Melayu Islam PAS mahu pun di negara ini.

Inilah gambaran bentuk kerajaan yang diidam-idamkan oleh Pas jika pakatan rakyat berjaya mengambil alih pemerintahan di negara ini. Sedangkan sudah jelas Pas dilayan seperti parti serpihan yang hanya menumpang kekuatan pakatan rakyat, manakala DAP dan PKR pemegang kata putus.

DAP tidak akan berhenti mencetuskan isu memperlekehkan umat Islam dan Pas kononnya berjuang untul Islam akan mempertahankannya, maka PKR menerusi pemimpinnya Anwar Al Juburi selaku ketua pakatan rakyat memuktamadkannya.

Kesudahannya perkara-perkara yang bertentangan dengan umat Melayu Islam akan mendapat restu Pas. DAP berjaya dalam tindak-tanduknya manakala PKR yang kononnya menjadi pejuang kepada masyarakat pelbagai kaum akan tunduk kepada desakan DAP.

Apakah, Pas benar-benar dapat melaksanakan undang-undang Islam jika dua sahabatnya dalam 'pakatan rakyat' secara terbuka dan terang menentangnya ?

Apakah PAS akan mencapai matlamat untuk memperjuangkan Islam jika terus kekal dalam 'pakatan rakyat' ?

Allah SWT telah memberi pertunjuk kepada kita, bahawa kepimpinan PAS sudah mula memperlihatkan wajah-wajah sebenar mereka, Islam sebagai tunjang perjuangan PAS hanya sebagai batu loncatan untuk mendapat sokongan umat Melayu Islam. Hakikat sebenarnya, PAS yang tamak kuasa ini hanya memutar belit, memecahbelah dan menipu umat Islam.

Sebab itulah kawan berani menyatakan perjuangan Islam PAS hanya sekadar bermegah pada bendera sahaja, hakikat sebenarnya tidak sebegitu. PAS tidak kurang juga dengan penganjur-penganjur ajaran sesat seperti ‘ayah pin’ untuk menyesatkan dan menghancurkan umat Islam.


Read More

Terkutuknya DAP!

Artikel (salinan MP Kulim) Ketua Pemuda Kebangsaan Parti DAPSY YB Loke Siew Fook, merangkap Ahli Parlimen Rasah blog http://sjsandteam.wordpress.com tetapi malangnya telah ditutup. Yang Barua ini telah menghina Dr Ridhuan Tee gara-gara Dr Ridhuan mempersoalkan anak luar nikah Teoh.

"Who is this bastard of a Mohd. Ridhuan"
(siapa anak haram Mohd. Ridhuan ini);

"What sort of fucking Dr. r u"
(Dr pu... apa awak ni);

"Has everything be reduced to your fucking religion (iaitu Islam)"
(Apakah semua mesti menurut agama (iaitu Islam) pu... awak itu);

R your parents still alive mohd ? If they r not, their bones must be rattling in their graves,if they r they must be hiding in shame to know that a son they brought into the world is now considered a bastard by every non muslim n also by real muslims"
(Apakah ibubapa kamu masih hidup Muhammad? Kalau sudah mati, sudah tentu tulang mereka berantakan didalam kubor, kalau masih hidup, tentu mereka bersembunyi dengan penuh malu yang anak lelaki yang mereka lahirkan dianggap anak haram oleh setiap bukan Islam dan Muslim);

They would b happier now if they had flushed u down the toilet when u were born.
(Sudah tentu mereka (iaitu ibubapa Dr. Ridhuan) akan bergembira kini jika mereka mengepam awak (Dr. Ridhuan) kedalam lubang tandas semasa dilahirkan);

U have tainted your family with your stupidity for monetary gain. Your conversion was not through conviction, it was with an ulterior motive.
(Awak telah mencemar nama keluarga awak kerana kebodohan mendapatkan habuan duniawi. Kemasukan awak kepada Islam bukan kerana keyakinan, tetapi kerana niat tidak baik);

As for your children they won’t be carrying your name. They will be ahmad bin abdullah or something akin to that. 2 generations down they will be saying “I don’t know who the fuck my grandfather is. He was an arsehole who brought shame to the family”. They will be like bastards who can’t trace a family history.
(Bagi anak-anak awak pula, mereka tidak akan mewarisi nama awak. Mereka akan menjadi ahmad bin abdullah atau yang sewaktu dengannya. Dua generasi lepas itu mereka akan berkata, "saya tidak tahu siapa pu... datuk saya. Beliau adalah pu... yang telah memalukan keluarga". Mereka akan menjadi saperti anak haram yang tidak dapat mengesan salasilah keluarga mereka).

If u can be the president of the chinese muslim association I shudder to think what the other chinese muslims r like………? Thieves, robbers, criminals or some other unsavoury characters.
(Kalau awak (Dr. Ridhuan) boleh menjadi presiden Persatuan Muslim Cina, saya tidak tahu apa jenis cina muslim yang ada......?Pencuri, perompak, penjenayah atau penyangak).

p/s: siapa yang racist selama ini? DAP atau UMNO? Jawapanya, DAP


Read More

PAS - UMNO Bersatu


Kan lebih elok berbaik-baik..... Alalala~ Comelnya Nik Aziz pegang kambeng tu .. Macam kanak-kanak riang pun ada gak.. Bestfriend dia Najib. Hehehe!


Read More

Kerajaan Selangor Dah Nak Tumbang? 88%


SHAH ALAM: Pas selangor hari ini mendesak kerajaan negeri mengugurkan Ronnie Liu sebagai ahli Exco kerana banyak tindakan beliau menimbulkan masalah kepada orang ramai.

Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr Hassan Mohamed Ali berkata ahli Exco Kerajaan Tempatan, Penyelidikan dan Pembangunan Negeri Selangor itu sering campur tangan urusan pihak berkuasa tempatan.

Katanya, antara tindakan Ronnie yang dipertikaikan ialah mengarahkan penguatkuasa Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) dan Majlis Perbandaran Subang jaya (MPSJ) memulangkan minuman keras yang dirampas daripada peniaga yang melanggar peraturan. BERITA HARIAN.

Desakan Dr Hassan itu sejauh mana ketegasannya? Khalid akan bukak telinga nak dengar desakan yang dikira "baik xyah, buat susah aku je"? Petanda Kerajaan Pakatan Selangor ni dah nak dekat dengan tarikh luputnya? Kesian rakyat selangor bergelumang dengan maksiat dan segala air kencing syaitan berleluasa di sana sini dan itu semua adalah hasil daripada Kerajaan BARU. Tahniah rakyat Selangor yang 'amat'lah pandai memilih pemimpin.

Lepas ni Ronnie nak buat apa lg? Aktiviti pelacuran itu pun dia nak declarekan HALAL? Habislah Selangor...


Read More

PKR vs PAS - Berebut nak letak calon Penyangak


'Hello PKR, Permatang Pasir's ours'

PENANG - Penang PAS deputy commissioner I Dr Mujahid Yusof Rawa has asked PKR to respect the Pakatan principle of maintaining the status quo in respect of seats until the next general election and not ask to contest the upcoming by-election in Permatang Pasir, last held by PAS. [MM]

Now showing, like kami rakyat tak tau everytime PRK ada mid nite, ada prime time ada mesti tonton har har har

2. Expect more to come...

Poodah!

PKR cadang letak calon di DUN Permatang Pasir

BUKIT MERTAJAM: Segelintir pemimpin dan akar umbi Parti Keadilan Rakyat (PKR) mencadangkan supaya parti itu meletakkan calon mereka untuk bertanding pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir yang tradisinya milik Pas. [RUJUK]


Read More

Dalang Himpunan ISA 1 OGOS!

Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan, pula berkata polis akan memanggil 11 individu termasuk tiga pemimpin utama pembangkang yang dipercayai menjadi dalang perhimpunan.

Mereka termasuk Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim; Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang; Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Pengerusi GMI, Syed Ibrahim Syed Noh kerana dipercayai menjadi dalang perhimpunan itu.

Individu lain yang akan dipanggil ialah Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali; Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar; Ketua Penerangan PKR, Tian Chua; Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Mohamad Sabu; Ketua Angkatan Muda Keadilan, Shamsul Iskandar Mohd Akin; Ahli Parlimen Machang, Saifudin Nasution Abdullah dan Ketua Pemuda Pas Wilayah Persekutuan, Kamaruzaman Mohamad.


Nasharuddin Mat Isa Kepimpinan Ulama nama tak naik beb. Haha. Task Force punya agen. Memang genius gile perwakilan PAS lantik Nasha Kepimpinan Ulama.

Lu highligt benda ni. Anugerah khas untuk lu orang semua

----> Stupid tukil punya ahli PAS.


Read More