Belina Shop

Chua Jui Meng Join Parti Kotor Rakyat


Chua Jui Meng letak jawatan dalam MCA terus lompat ke Parti Kencing Rakyat. Eh? Ade abang Anwar.. wah wah! Scandal politik terbaru nie. Ntahlah, aku pun peliks dengan budaya lompat parti ni. Macam sewel pun ade gak, berapa kupang agaknya Anwar bagi kat Jui Meng. Sedih aku, aku sedih kerana Anwar semakin hari semakin membuat dosa tanpa menyedari tiketnya ke syurga telah pun dihapuskan.

Lihatlah senyumannya yang penuh dengan segala tipu muslihat. Katanya dialah pejuang bangsa dan negara, katanya lagi pakatarn rakyat yang layak memtadbir negara. Katanya lagi, Barisan Nasional adalah parti yang corrupt. Katakan apa saja, Barisan Nasional akan terus memimpin negara ini ke arah yang lebih maju, bukannya berceramah sana sini, buat perhimpunan sana untuk menyesatkan pandangan rakyat dengan fitnah yang tidak berasas.


Skandal politik terbaru, Jui Meng & Anwar

Sasanya badan.. kehkehkeh!

Chua Jui Meng (66) (gambar) sah masuk PKR. Punca keluarnya mantan menteri kesehatan ini daripada parti MCA kerana kecewa tidak dapat memenuhi hasratnya menjadi orang nombor 1 parti komponen BN itu.

Setelah mengecap keistimewaan selama 22 tahun sebagai menteri penuh kabinet, maka pada tahun 2005 mencoba nasib bertanding presiden parti melawan Ong Ka Ting, tetapi kecundang. Hasratnya menduduki kerusi no 1 MCA dicuba lagi pada 2008 menentang Ong Tee Kiat, pun tewas juga.

Dengan hanya berpegang jawatan ketua bahagian MCA bagi Bakri, Johor, anak watan Johor ini merasakan bahawa masa depan politiknya hampir padam. Kerana itu lah, angin perubahan bagi dirinya perlu ditiup agar namanya tidak lenyap di kanca politik tanah air.

Apakah andaian ini benar ataukah kerana terlalu kecewa mengejar jawatan mengakibatkan Chua Jui Meng keluar MCA?? hanya Ong Tee Kiat yang dapat menjelaskannya.

Sumber dari blog Musram

0 comments:

Post a Comment