Belina Shop

Anwar Cuba Alih Perhatian Rakyat (kes liwat) ke Kes Teoh - SPRM


MAJLIS Pimpinan Pakatan Rakyat menyatakan rasa dukacita yang amat mendalam di atas kematian mendiang Teoh Beng Hock, Setiausaha Politik Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan negeri Selangor.

Mewakili seluruh rakyat Malaysia yang cintakan keadilan, pihak Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat ingin merakamkan ucapan takziah kepada keluarga mendiang. Sebelum ini telah terdapat banyak kematian yang berlaku dalam tahanan pihak berkuasa seperti Allahyarham Rumie Azzan Mahlie dan mendiang Ananthan Kugan.

Kematian mendiang Teoh Beng Hock merupakan kemuncak kepada penyalahgunaan kuasa pihak berwajib dalam menjalankan amanah yang dipertanggungjawabkan rakyat. Sehingga kini pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah secara berterusan menjalankan siasatan dan membuat ancaman ke atas para pemimpin Pakatan Rakyat, sedangkan laporan demi laporan mengenai penyalahgunaan kuasa para pemimpin Barisan Nasional tidak diendahkan.

Ini adalah bukti kukuh bahawa suruhanjaya yang baru beroperasi selama enam bulan itu hanyalah dijadikan alat oleh Barisan Nasional dan Umno untuk melemahkan Pakatan Rakyat. Jawapan tegas Rakyat menuntut jawapan yang lebih tegas dari SPRM dan Perdana Menteri yang menjadikan SPRM sebagai kuda tunggangan Umno, dalam tindakan untuk merampas kerajaan negeri Selangor yang diterajui oleh Pakatan Rakyat. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Jauh selekoh yang diambil oleh raja putar belit ni. Kejadian kematian SETPOL Selangor dikatakan adalah usaha UMNO nak rampas Selangor.

2. Ke situ pulak perginya. Kepola hatak dia ni, kalau bab nak putar belit isu cukup pakar. Tak ada kena mengena langsung. Kalau nak rampas Selangor lebih baik UMNO guna BPR ( dulunya ) untuk jatuhkan kerajaan Kelantan sebelum PRU12 dulu yang mana PAS hanya memerintah Kelantan hanya dengan kelebihan 1 kerusi. UMNO dan BN tak kacau pun.

3. Hai, macam nak tutup isu liwat aje. Nak alih perhatian ke. Dah nampak kot sokongan dalam kes liwat jauh berkurangan. 30 orang aje hadir untuk menyokong DSAI di mahkamah. Jadi kena le pusing lebih sikit jika ada isu. Ini le kesempatanya. Yang datang ke Mahkamah pun hanya berumurbawah 30 tahun. Yang datang ini pun hujung pangkal pun tak tahu kes ini. Punggung sendiri pun mereka tak kenal lagi.

4. Kesian kepada kau DSAI. Bungkus le kau. Cukup-cukup le membelitnya.

0 comments:

Post a Comment