Perhimpunan Sia-Sia Pakatan Rakyat


Penghuni Gua melihat tak ada pun perhimpunan 100 ribu penyokong PR. Ada lah tak sampai 10,000 . Itu pun campur dengan orang berniaga. Cakap aje berdegar. Habuk pun tak ada. Tak ubah seperti gempar filem hindustan di saluran ASTRO ZEE 108.

2. Jadi lain kali jangan dok temberanglah. Tak orang nya nak bersusah payah ke perhimpunan yang dikatakan 100 k tersebut kalau setakat nak memaki hamun, mencarut, memfitnah dan melabelkan orang-orang tertentu dengan berbagai gelaran yang menjijikkan. Yang hadir pun macam biasalah. Itu juga mukanya.

3. Yang dok takbir pun, muka tu juga. Orang suruhan. Jenis yang buta mata dan minta aje yang tak miss pergi mendengar ceramah-ceramah politik ini. Mendidik anak-anak lebih afdal dan berzikir di rumah lagi banyak menafaatnya.

4. Bulan depan atau minggu depan kalau nak adakan lagi perhimpunan, maka bolehlah PR atau PAS , gembar gemburkan perhimpunan 200 k pula. Jadi kepada pengikut dan pemimpin PAS, jangan lupa maklumkan kepada PG : bukan apa , nak pergi kira. Kali ini nak bawa sempua yang besar dan double sempua. Setakat 2 sempua tu pandai le juga kita sehinga trilion. Lebih tak ada le.

5. Malas nak tunggu lama-lama di perhimpunan tersebut. Buang masa. Pergi kerana nak mengira aje jumlah yang diwar-warkan 100 k tersebut. Hampehhhhh....................

Sumber dari blog Arifomar


Read More

Syiar apakah ini?

Dicopy dari blog UMNO Bagan Pinang

Berhala tertinggi di Asia yang baru siap di bina di negeri Serambi Mekah yang diperintah kerajaan PAS. Syiar apakah ini?

tengok!! tingginya mengatasi pokok kelapa dan lebih menyedihkan lagi mengatasi ketinggian kubah masjid di Seluruh Negeri Cik Siti Wan Kembang. Adakah ini suruhan Allah?


Read More

Hati Luka Anak Muda Kelantan


Menurut blog http://manzaidiamn.blogspot.com/ pada postingnya semalam, 28 June 2009 beliau memaparkan luahah hati daripada seorang tetamu yang menamakan dirinya sebagai ANONYMOUS. Kata Manzaidi, setelah membacanya, beliau tergerak untuk memaparkan artikel ini kepada pembaca setia blognya. Baginya, ia wajar diambil iktibar mengenai apa yang dilalui saudara kita ini. Selamat membaca.Hati luka seorang anak muda.

Assalamualaikum wbt. Saya memohon maaf jika artikel saya ini tidak berkaitan dengan tajuk, tetapi saya ingin juga menulis bagi meluahkan pandangan saya dalam arena politik kerana sesungguhnya agama dan politik tidak boleh sesekali dipisahkan.

Sebelum saya meneruskan, saya minta setiap pembaca menggunakan akal bagi membuat keputusan kerana itulah gunanya akal. Saya adalah pelajar yang berasal dari Kelantan dan bakal melanjutkan pelajaran ke luar negara.

Umur saya adalah hampir seusia dengan pentadbiran PAS di Kelantan iaitu 19 tahun. Datuk dan moyang saya adalah imam di sebuah kampung dalam daerah Pasir Mas/Tumpat. Setentunya keluarga kami adalah penyokong PAS yang amat setia sehinggakan TG Nik Aziz sendiri pernah beberapa kali menggunakan rumah antara ahli keluarga kami bagi mengadakan ceramah Pas.

Namun akhir-akhir ini keluarga kami agak 'pening' apabila memikirkan telatah beberapa pemimpin PAS yang seolah-olah sanggup menggunakan agama bagi meraih undi. Inilah yang menyedihkan kami. Selama PAS bertapak di Kelantan, setahu saya PAS tidak pernah membina sebuah masjid pun bagi menjalankan syariat Allah di bumi Kelantan.

Kami sememangnya boleh menerima kenyataan bahawa kerajaan negeri tidak mempunyai wang kerana kerajaan PAS adalah kerajaan yang bersih. Oleh itu keluarga kamilah antara keluarga yang aktif memberi sumbangan terhadap pembinaan masjid dan pembangunan beberapa sekolah tahfiz termasuk menyediakan tanah untuk membuat fasiliti dan tidak kurang juga sumbangan kewangan kerana keluarga kami diberi kurniaan rezeki yang murah dari Allah SWT.

Tetapi kami agak terkilan apabila 'berhala' kaum Buddha begitu aktif dibina di Kelantan. Dan yang lebih menyedihkan saranan Rasulullah SAW agar 'berhala' ini dibina lebih rendah dari menara masjid seolah-olah tidak dijalankan di negeri yang kami banggakan sebagai Serambi Mekah. Seingat ayah saya, semasa kerajaan BN mentadbir Kelantan, permohonan kaum Siam untuk membina sebuah berhala di Kampung Berok, Pasir Mas tidak diluluskan kerana ketinggiannya yang agak menonjol. Lalu setelah dipohon lagi, maka kerajaan BN meluluskan dengan syarat;

1. Berhala itu tidak boleh dibuat menegak, tetapi perlulah dibaringkan.

2. Berhala hendaklah terlindung agar tidak mengganggu kaum Melayu di sekitarnya.

Tetapi di bawah kerajaan PAS mentadbir semakin banyak projek 'berhala' yang diluluskan di Kelantan. Berhala duduk yang berada di Jong Bakar, Tumpat telah diluluskan walaupun ketinggiannya menyamai 5 atau 6 tingkat bangunan.

Jadi kami agak terkilan, tetapi memandangkan kami inginkan sebuah kerajaan Islam, maka kami masih lagi menyokong kerajaan Pas, bahkan moyang kami telah mendermakan seutas tali lehernya yang bernilai beberapa ribu ringgit ketika ceramah PASyang dianjurkan ketika saya di sekolah rendah sebagai tanda sokongan.

Tahun demi tahun berlalu dan sekali lagi kami dikejutkan dengan pembinaan berhala dekat dengan 'Kok Keli'. Dan apa yang menyedihkan lagi TG Nik Aziz sendiri yang datang merasmikan beberapa majlis keagamaan. Kemudian sekali lagi kami dikejutkan dengan pembinaan terbaru 'berhala Buddha' terbesar di Asia Tenggara di Kampung Tawang, Bachok.

Atas dasar ingin tahu, demi Allah, saya, ayah, ibu dan adik lelaki telah pergi ke wat Siam di Kampung Tawang yang menempatkan berhala yang terbesar di Asia Tenggara. Ditakdirkan Allah, kami telah diberi penerangan oleh saminya sendiri yang datang kepada kami setelah melihat kami melawat berhalanya. Pakaian sami itu berwarna putih. Menurut tok sami itu ketinggian berhala ini menyamai 12 tingkat bangunan. Ketinggiannya melebihi 100 kaki dan diletakkan secara berdiri. Berhala ini dibina betul-betul bertentangan dengan kiblat solat. Menurut sami itu lagi kerajaan negeri sendiri telah meluluskan projek itu dan telah memberi sumbangan sebanyak RM60 RIBU RINGGIT melalui wakilnya Datuk Anuar Tan.

Kami terkesima mengapa dengan mudah peruntukan diberikan untuk membina berhala, sedangkan Nabi Allah Ibrahim sendiri dengan kudrat Baginda memusnahkan berhala. Tok sami itu memberitahu, bahawa pelancaran perasmian tokong Buddha itu akan disempurnakan oleh TG Nik Aziz sendiri pada 6 Jun 2009.

Kami pun mengambil keputusan untuk pergi sekali lagi pada 6 Jun. Tetapi Datuk Anuar Tan yang datang merasmikan kerana menurut orang kampung TG Nik Aziz ditegur oleh beberapa tok guru pondok agar tidak terlalu menonjolkan diri di rumah ibadat Siam. Kami diberitahu kos pembuatan patung itu sahaja melibatkan belanja lebih daripada RM2 juta.

Kami terkesima. Kami terfikir syiar manakah ini? Hari demi hari berlalu, namun hati kami masih lagi pada Pas. "Kami mahukan sebuah parti Islam," desis hati kami. PAS telah sedarah dan sedaging dengan hati kami. Kami pejamkan sebelah mata.

Ditakdirkan ayah dan adik saya pergi menggunting rambut di sebuah kedai gunting warga Siam. Terkeluar hal politik ketika borak. Ayah saya menanyakan beliau (tukang gunting) parti manakah yang disokong ketika pilihan raya dulu. Maka tukang gunting Siam itu mengatakan beliau menyokong PAS kerana tok sami mereka berpesan jika PAS menang sekali lagi pembinaan berhala yang besar akan diluluskan dan peruntukan akan diberi. Kami benar-benar terkejut. Allah Maha Besar telah meletakkan keraguan dalam hati kami.

Sebagai seorang yang berpelajaran dan diberi akal, saya telah memujuk hati saya sendiri agar menjadi 'neutral' dan membuang sebentar rasa taksub saya terhadap Pas. Ianya memang sukar, tetapi saya gagahkan jua. Saya berfikir dalam isu berhala, 'parti' manakah yang benar-benar membela Islam di dalam isu yang sememang besar. BERHALA!!!

Saya dikejutkan lagi dengan peruntukan tanah seekar yang diberi kerajaan negeri di tengah-tengah bandar Kota Bharu iaitu di Jalan Hamzah bagi membesarkan rumah ibadat kaum Hindu. Terlalu ramaikah kaum Hindu di Kelantan sehinggakan rumah ibadat mereka yang baru sahaja siap dibina itu hendak diperbesarkan lagi?.

Jika anda pernah menjejakkan kaki ke Kelantan, saya berani mengatakan amat sukar untuk mencari bangsa Hindu. Apatah lagi kuil yang sedia ada ini sentiasa 'sunyi' dan jarang mendapat kunjungan kaum Hindu kerana sememangnya bilangan mereka amat sedikit.

Teringat saya ketika TG Nik Aziz melawat masjid di Kampung Berangan. Orang-orang kampung heboh sebentar apabila TG Nik Aziz hanya memberikan sumbangan RM50 ke dalam tabung masjid. Kemudian beliau berangkat ke wat Siam di Tumpat setelah solat Jumaat dan mendermakan RM1,000 tanda keikhlasan dan hak sama rata kerajaan negeri.

Bagi mereka yang meragui saya boleh bertanya kepada orang-orang di Kampung Berangan yang merupakan kubu kuat Pas. Untuk yang lebih jelas silalah saudara sendiri ke mana-mana wat Siam @ kuil Hindu di Kelantan dan tanyalah sami di sana tentang 'prihatinnya' kerajaan PAS terhadap mereka.

Saya sedih. Mengapa untuk membina masjid orang Melayu Kelantan perlu bersusah payah ke sana-sini meminta derma, sedangkan kuil Hindu dan berhala mendapat bantuan. Zaman jahiliah kah ini?. Adakah hak sama rata itu menunjukkan jumlah masjid dan berhala perlu sama bilangannya? Pendapat peribadi saya, demi mendapat undi kaum lain, TG Nik Aziz perlu bertindak demikian. Kuasa di tangan beliau. Susah sangat kah ingin menolak pembinaan berhala, sedangkan Nabi Ibrahim AS bergadai nyawa memusnahkannya.

ALLAHUAKBAR!!! Parti politik semuanya sama. Saya tidak menyokong Barisan Nasional kerana saya telah disemai sejak kecil lagi bahawa BN adalah kafir. Tapi sekarang saya merasakan semua kafir termasuklah PAS Kelantan.

Saya benci apabila PAS bergabung dengan DAP. Saya benci apabila Malaysia semakin jauh dari negara Islam apabila DAP berjaya memecah-belahkan UMAT ISLAM. Siapakah DAP? DAP adalah anak kepada parti PPP Singapura.

Buktinya? SEJARAH... Belajarlah sejarah. Lagi buktinya? Lee Kuan Yew telah pun datang melawat negeri yang dikuasai PAKATAN RAKYAT yang semakin hari semakin dekat menjadi miliknya. YA ALLAH sesungguhnya aku kelu. Hatiku pening... Mengapakah perpecahan umat Islam senang sahaja berlaku.

Satukanlah mereka Ya Allah. Bagi mereka dari Pas, Keadilan mahupun UMNO, sambutlah seruan Islam untuk bersatu padu. Mengapa orang-orang DAP begitu menentang kerajaan perpaduan? Kerana mereka bimbang Melayu bersatu. Mereka bimbang ISLAM bersatu kerana di Malaysia ini rata-rata Melayu adalah Islam.

Dengan segala ilmu yang saya ada mengenai Islam dan segala pemerhatian saya, DAP saya isytiharkan kafir harbi kerana telah banyak menggugat hak orang Islam. Perniagaan babi... penghapusan tulisan Jawi di beberapa buah tempat... menghasut Islam bergaduh sesama sendiri... terlampau meminta-minta dan mendesak berhala dibina... bahkan berhala sekarang ini jauh lebih 'GAH' dibandingkan dengan masjid.

ALLAHUAKBAR... BELALAH KAMI... SATUKAN KAMI...Ingatlah wahai pembaca Islam... apabila DAP berjaya, maka UMNO tidak mampu lagi mengawal MCA... GERAKAN... MIC dan lain-lain kerana semestinya mereka akan bersatu dengan DAP memandangkan DAP kuat dan boleh menjamin masa depan mereka... dan agama mereka di bumi Melayu... ALLAHUAKBAR... Bertindaklah umat Islam bersatulah sebelum terlambat.

Tiada satu pun Rasul yang diutuskan... tiada satu pun ulama yang dilahirkan... tiada sebuah ayat pun di dalam kalamullah yang menghalang perpaduan di antara mereka yang mengucapkan dua kalimah syahadah... Sedarlah sekarang ini kaum kafir semakin berkuasa... buktinya... KUALA LUMPUR... PULAU PINANG... SINGAPURA... PERAK yang pernah dimiliki dan ditadbir oleh kuasa politik Melayu Islam secara majoritinya telah bertukar tangan kepada kaum kafir... Biasiswa JPA untuk Melayu ISLAM hanya tinggal 32 peratus selebihnya 62 peratus telah menjadi hak kaum kafir... bangunlah Melayu... bangkit... bangunlah Islam.

Hentikan ego... ALLAHUAKBAR!!!! BERKATILAH KAMI UMAT MELAYU ISLAM... BUKAKANLAH HATI KAMI UNTUK PERPADUAN SEBELUM TERLAMBAT.
Rujukan http://hambali1.blogspot.com/


Read More

Che Mah burukan nama Datin Rosmah

Kawan bersetuju sangat dengan saranan Abu Hasan Majid, Pengerusi JKKK Kampung Gedung Lalang yang menyatakan, “wawancara yang memuatkan kenyataan-kenyataan negatif terhadap isteri Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak hanya memburuk-burukkan kampung mereka sahaja. Sepatutnya kita rasa bangga, orang kampung kita jadi orang besar,"

Kata Abu Hasan lagi, “ Saya tidak tahu mengapa mereka bercakap demikian dalam video itu. Saya rasa sedih dan bagai tidak percaya." Itulah luahan yang dikeluarkan oleh Abu Hasan dengan Malaysia Kini.

Wanita bernama, Che Mah Abdul Hadi (lihat foto), balu bekas Speaker DUN Negeri Sembilan, Datuk Ariffin Ali dikatakan membongkar segala keburukan isteri Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, sehingga Rosmah dilebel "perempuan puaka".

Komen yanggambi,

Apakah tujuan sebenarnya video klip ini dibuat ? Apakah mereka sudah kehabisan idea untuk mengaibkan serta menjatuhkan Dato’ Sri Najib Tun Razak, Perdana Menteri Malaysia ?

Kawan tidak mahu sebut dari segi hukumnya bagi seorang Islam kalau mendedahkan keaiban orang Islam lain, setiap orang muslim semua tahu, lebih-lebih lagi pendokong-pendokong PAS.

Che Mah Abdul Hadi, pernah menjadi wanita dikenali masyarakat kerana isteri kepada bekars Wakil Rakyat di Negeri Sembilan, boleh dikatakan seorang wanita matang, kalau sekali pun tidak senang dengan sikap isteri Dato’ Sri Najib, adalah tidak sepatutnya mendedahkan perkara-perkara negative seperti itu.

Sepatutnya, Che Mah berbangga telah menyempurnakan satu majlis perkahwinan pasangan yang istimewa, Che Mah telah membantu pasangan yang hendak mendirikan sebuah Masjid. Sesungguhnya setiap perbuatan yang baik itu, Allah menjanjikan balasan pahala diakhirat kelak.

Tetapi mengapa Che Mah mengungkit di atas perbuatan baik ini yang mana telah dijanjikan Alah akan pahalaNya ?

Atau Che Mah tidak memerlukan ganjaran dari Allah,tetapi amalan yang dibuat itu minta diberi ganjaran besar oleh orang yang telah di tolong ?

Che Mah sanggup mengantikan pahala dari Allah dengan dosa, sebab itu Che Mah rela mengaibkannya pula. Terserahlah kepada pandangan tuan punya diri……..

Pendapat kawan, ijab dan qabul telah ditentukan Allah, memang sudah tertulis bahawa Najib dan Rosmah menjadi suami isteri yang sah. Walau pun Che Mah mendakwa membantu Rosmah mencari bomoh untuk memikat Najib, itu hanya sekadar sampingan sahaja, kalau sudah memang ada jodoh, mereka akan tetap bernikah walau sekali pun tidak pakai bomoh. Kalau Allah menentukan tidak ada jodoh bagi satu-satu pasangan, datanglah bapak bomoh dari mana sekali pun, tidak akan ada jodoh pertemuan itu.

Kesimpulannya, janganlah Che Mah hendak mencari publisiti murahan dengan mendedahkan keburukan orang lain. Jangan biarkan diri kita dipergunakan oleh orang lain yang semata-mata hendak mencari keuntungan politik.

Kalau sekali pun Rosmah tersungkur, Najib tersungkur kerana dendam Ce Mah, kawan rasa Che Mah tidak mendapat keuntungannya, yang untung orang lain, Che Mah akan hanya memperolehi dosa sahaja…………


Read More

PAS telah dicemari

Seperti yang saya katakan terdahulu, itulah sebabnya mengapa saya katakan Perjuangan Pas telah dicemari oleh pendokong2 "Doktrin Pas" dan Pas (yang ada sekarang)juga adalah suatu parti yang mengamalkan "Asabiyyah Kepartian".

Sebab itulah saya membawa isu itu dulu. Sebagai seorang individu Muslim, memang sedih apabila melihatkan perkara ini berlaku. Maklumlah Pas didokong oleh ramai Sarjana2 Islam dan sebagai seorang Islam kita memang menghormati para ilmuan Islam.

Pandangan saya ini pasti akan dikritik dan dipandang serong oleh kebanyakkan umat Islam di luar sana tapi percayalah bahawa masa akan membuktikanya.

Umno pernah dikafirkan oleh Pas, dendam lama telahpun menjadi dendam kesumat sehinggakan mereka lebih redha bersama2 satu saf dengan bukan Islam yang secara terang2an menolak Hudud, daripada duduk berbincang dengan Umno rakan seIslam mereka.

Kita umat Islam ditegah untuk tidak bertegur sapa selama 3 hari berturut2 dengan saudara seagama dan bukannya menyimpan perasaan dendam.

Umno yang telah banyak menyumbang ke arah menerapkan nilai2 Islam juga pernah dibaratkan sebagai taghut oleh TG Hj. Hadi dan yang terbaru diumpamakan sebagai "Firaun" oleh Ustaz Hj. Nasruddin Hassan At-Tantawi.

Lihat lah kembali kepada pertubuhan "Darul Arqam" walaupun niat penubuhanya molek, perlaksanaan strategi perniagaannya baik tetapi akidah mereka juga pernah tersasar. Ini juga boleh terjadi kepada kita semua, tidak kira pada Pas maupun Umno.

Marilah kita sama2 merenung kembali apa yang telah kita lakukan dan sama2 lah kita cuba untuk menuju kepada perdamaian dan penyatuan ummat.

Yang penting walau apapun harganya "Melayu/Islam Mesti Bersatu!!!!!

Comment Pembaca.


Read More

Bila Penulis Skrip Kerajaan Perpaduan Syok Sendiri


PAS menutup cerita ‘wayang perpaduan’ yang skripnya ditulis Presiden parti itu, Datuk Seri Abdul Hadi Awang. Penamatnya pada Isnin, apabila PAS bersama sekutu mereka, PKR dan DAP sepakat menuduh idea pakatan perpaduan itu adalah fitnah, tohmahan jahat serta usaha terdesak UMNO dan Barisan Nasional.

Kononnya kerajaan terdesak dan tergugat dengan pembangkang yang semakin mendapat dukungan rakyat.

Sekaligus, ketiga-tiga parti itu mengulangi komitmen untuk terus memperkasakan pembangkang bagi membentuk kerajaan yang akan datang.

Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat pula pada petang sama menunjukkan dirinya yang sebenar apabila turut menuduh UMNO mempolitikkan isu kerajaan perpaduan manakala media perdana membesar-besarkannya.

Apakah Menteri Besar Kelantan itu mahu jadi sesumpah yang kerap berubah warna bila berdepan musuh?

Jika Ahad Nik Aziz yang selama ini keras menentang idea yang diluahkan Hadi tetapi kata beliau sudah beristiqamah dan mahu idea kerajaan perpaduan ikut saluran yang betul kenapa petang Isnin istiqamahnya mulai terpesong?

Antara jawapannya kenapa beliau mulai berlembut dengan kenyataan Ahad mungkin kerana selepas mengadakan pertemuan dan perbincangan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Barangkali ada yang tersirat disebalik kenyataan lembut Nik Aziz itu tambahan pula, Anwar bukanlah calang pemimpin jika tidak sentiasa memikirkan tindakan yang boleh memberi manfaat kepada pembangkang termasuk dirinya.

Ada yang berpendapat, Nik Aziz bertindak demikian kerana khuatir pemimpin PAS dan ahli yang bersetuju dengan idea Hadi tidak akan menyokong kempen pilihanraya kecil DUN Manek Urai pada 14 Julai ini.

Dalam PAS sebelum ini timbul desas desus kononnya kumpulan yang menyokong gagasan Hadi tidak dibenarkan turun ke Manek Urai malah poster Presiden PAS itu dikatakan juga tidak akan dipasang ketika berkempen.

Para pemerhati politik berpendapat, sebab ini ada benarnya berdasarkan kenyataan Nik Aziz selepas perjumpaan khas di ibu pejabat parti itu petang Isnin.

Selepas selesai membaca kenyataan empat baris berhubung perjumpaan itu yakni menyalahkan UMNO, menyokong keputusan pemimpin atasan PKR dan DAP yang menolak idea kerajaan perpaduan serta menarik balik kecaman terhadap Nassharuddin Mat Isa berkaitan isu itu, Nik Aziz menegaskan:

“Selepas ini semua pemimpin PAS yang ada akan turun kempen di Manek Urai,”.

Kenyataan itu merujuk kepada Hadi, Nasharuddin yang juga Timbalan Presiden PAS; Naib Presiden - Tuan Ibrahim Tuan Man, Salahuddin Ayub dan Datuk Mahfuz Omar - Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali, bekas naib presiden, Ahmad Awang, Ketua Dewan Pemuda, Nasruddin Hassan dan Ketua Muslimat Nurida Salleh dan Datuk Dr Haron Din yang hadir perjumpaan tersebut.

Pengumuman Nik Aziz itu tidak terkandung dalam kenyataan empat baris yang diedarkan kepada media selepas perjumpaan itu.

Nampaknya, PAS amat bimbing berdepan UMNO di Manek Urai.

Umum tahu, ketika parti itu nampak mulai pecah dengan idea kerajaan perpaduan serta tewasnya geng Erdogan pada pemilihan dalam muktamar PAS baru-baru ini, sekutu mereka, PKR dan DAP mulai meragui PAS.

Mahu atau tidak, demi mendapatkan sokongan PKR dan DAP di Manek Urai, Pas akhirnya memilih membelakangkan masa depan orang Melayu dan Islam di negara ini dengan menolak idea kerajaan perpaduan.

Kenyataan Mahfuz dengan analogi bahawa 'UMNO kini kehilangan tabung oksigen' apabila isu kerajaan perpaduan ini telah ditamatkan dengan kenyataan pimpinan pembangkang menampakkan betapa pemimpin PAS mulai riak dan takbur.

Kerana riak juga Nik Aziz semalam mahu UMNO minta maaf sebagai salah satu syarat menjayakan perbincangan kerajaan perpaduan.

Ada pemerhati yang berpendapat sebenarnya ada hikmah disebalik keputusan PAS menolak idea yang dibuat pemimpin mereka sendiri.

Walaupun ianya bukan ibarat meludah ke langit, tetapi ianya membuka pekung di dada pemimpin PAS dan membuktikan bahawa parti itu bukanlah berjuang untuk orang Islam dan Melayu di negara ini.

Barangkali mereka masih berpegang bahawa kerjasama dengan UMNO yang mempunyai komponen daripada parti orang Cina dan India adalah ‘kafir’.

Bagi PAS, merekalah paling arif hukum hakam agama dengan pemimpin yang tidak pernah buat salah.

Kini PAS samalah macam PKR dan DAP.

Pengundi di Manek Urai kini boleh menilai perjuangan sebenar parti yang sudah mulai terkeluar daripada landasan perjuangan yang pernah dipertahankan pemimpin terdahulu termasuk allahyarham Datuk Ustaz Fadzil Noor.

Ustaz Fadzil sepanjang hayatnya dikatakan tidak pernah menutup pintu rundingan termasuk dengan UMNO tetapi Nik Aziz adalah pemimpin PAS yang cukup phobia dengan usaha perpaduan ini. Dan Isnin semua skrip wayang kerajaan perpaduan –lengkap sudah!

Dalam erti kata lain, kini PAS tidak lagi boleh dianggap parti yang boleh menjamin survival orang Melayu.

Dan UMNO walaupun dilihat lemah, sebenarnya masih mampu memastikan nasib orang Melayu terus terbela.

- Agenda Daily
Baguslah hadi .. buat dosa banyak2..


Read More

Anwar Mengelat Lagi


Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur akan mendengar permohonan Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 1 Julai ini bagi mendapatkan lebih 10 dokumen daripada pendakwaan berhubung kes liwatnya.Permohonan itu sepatutnya didengar hari ini.Mahkamah juga menetapkan 8 Julai untuk mendengar permohonan penasihat PKR itu bagi membuang kes tersebut. Jika permohonannya ditolak, perbicaraan kes liwat akan bermula pada hari yang sama. Kesnya pada asalnya dijadual bermula 1 hingga 24 Julai ini. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Lega kejap DSAI. Tapi seminggu aje lewatnya. Bagus juga. Kalau DSAI ke US pun, sempat le dia balik.

2. He he he he he.................

3. Nak tanya sikit ! Unit 11-5-1, Desa Damansara Condominium, Jala Setiakasih, Kuala Lumpur tu pejabat PKR ke atau rumag DSAI. Wan Azizah tahu ke DSAI ke sana dan tahu ke keujudan kondo tersebut. Ada ke DSAI maklumkan kepadanya samada kondo tu sewa ke beli. Dan untuk apa. Apa istimewanya Saiful hingga boleh tinggal di sini. Kalau PG nak sewa hampir RM 6000 ke RM 10000 sebulan.

4. Minum kopi kedai mamak pun baru RM 1 ke RM 1.50.aje . Sedap sangat ke kopi yang Saiful buat. Jawab le wahai Saifuddin ke AMK ke. Nak juga dengornya. Arifomar


Read More

‘Macam kanak-kanak [Nizar] berusia dua tahun’ - Speaker Dewan Rakyat


KATA Ahli Parlimen (MP) Bukit Gantang, jeritan yang berlaku itu adalah ‘spontan’ – yang kononnya mahu memberitahu orang ramai, dia bukan dirancang begitu rupa atau dipaksa oleh sesiapa.

Mohamad Nizar Jamaluddin ni nak bohong siapa sebenarnya? Kalau jerit adalah spontan, yang ikat kepala tu spontan juga ke? Atau ada orang ‘pegang remote control’ kot, bila mereka tekan ‘kekunci remote control’ maka terpancutlah kata-kata ‘hidup rakyat bubar DUN’ dari mulut sispontan ini.

Sesekali, nak ketawa juga membaca kenyataan Nizar ni tetapi sesekali, rasa nak marah juga kerana perangai ‘budak-budak dua tahun bergaduh di jalan raya’ seperti yang dkatakan oleh Speaker Parlimen, Tan Sri Pandikar Amin Haji Mulia, itu sebenarnya tepat!

Ini Parlimen. Inilah Parlimen yang pernah diduduki oleh Datuk Onn Jaafar, Lee Kuan Yew, Chan Man Hen, Tunku Abdul Rahman, Tan Sri Asri Muda dan ramai lagi. Mereka bukan kepalang hebatnya tetapi perangai tidaklah seburuk apa yang sudah Nizar tunjukkan baru-baru ini.

Bila Nizar lilit kepalanya, Ngeh Koo Ham dan Nga Kor Ming pun lilit juga. Mereka berdua dan dicampur dengan Nizar, jadi 3 N antara yang paling awal melilit kepada. Yang lain-lain, macam Dr. Hatta Ramli dan lain-lain, hanya ‘pelakon tambahan’. Tak ada apa-apa pun.

Yang rakyat kena tengok, 3N ini. Nizar, Ngeh dan Nga. Mereka tiga serangkai. Kalau bukan kerana Nizar arahkan Ngeh dan Nga, mungkin Nga dan Ngeh yang mengarahkan Nizar. Tetapi orang ramai tentunya percaya dan yakin, tentulah Ngeh dan Nga yang ‘pegang remote control’ itu.

Mustahil Nizar boleh ‘mengarahkan’ Ngeh dan Nga tetapi, tidak mustahil Ngeh dan Nga boleh mengarahkan Nizar! Ini pasti walaupun tiada siapa boleh membuktikannya kerana ‘perkara ini bukan perkara yang perlu dibuktikan’ melainkan dapat dilihat begitu.
Sebagai orang yang pernah menjadi MB Perak, walaupun hanya sekadar tempoh ‘ayam mengeram telur itik’ tetapi Nizar gagal menjadi seorang ‘pemimpin’ yang boleh dicontohi.

Nizar menampakkan dia lebih berwatak DAP dan PKR daripada seorang pemimpin dari parti yang sering menjanjikan syurga di akhirat kelak.

Allah swt tidak mengizinkan Nizar lebih lama duduk di kerusi MB Perak. Memetik kata-kata Menteri Besar Perak sekarang, Datuk Seri Zambry Abdul Kadir, ini baru satu peratus daripada tingkah laku sebenar yang ditunjukkan Nizar…

Teruk betul rupanya perangai orang Pas ini. Patutlah mereka sanggup berbaring di atas jalan raya bila orang dia sendiri terlepas jawatan Menteri Besar. Patutlah mereka sanggup menghalang kereta Raja Muda Perak daripada masuk ke istana.
Rupa-rupanya, kalau ada benda-benda ‘spontan’ begini, rakyat akan sedar bahawa ‘teruk betul perangai mereka ini’.

Lebih menarik, Nizar mahu mencipta rekod sendiri sebagai Ahli Parlimen yang pernah dihalau keluar dari Dewan, lima minit selepas mengangkat sumpah. Ada yang melihat kelakuan ini secara spontan menyifatkan Nizar sebagai ‘budak-budak’, iaitu lebih baik sedikit dari ‘kanak-kanak dua tahun’.

Budak-budak, mungkin sudah boleh dihantar ke tadika tetapi kanak-kanak, belum layak dihantar ke tadika tetapi mungkin pusat asuhan, boleh!

Nizar boleh pilih untuk digelar sebagai kanak-kanak atau budak-budak, tetapi kedua-duanya menunjukkan bahawa orang melihat Nizar sebagai seorang yang tidak dewasa walaupun usianya bukan usia kanak-kanak atau budak-budak.

Bayangkan Speaker hanya ‘meletakkan’ peristiwa ini sebagai ‘macam kanak-kanak berusia dua tahun’ yang memperlihatkan betapa rendahnya Nizar di mata orang lain. Nizar mungkin sedar perkara ini dan mungkin tidak tetapi dia sudah hilang rasional bila kerusi MB Perak terlepas dari tangannya.

Bayangkan apabila Mhkamah Rayuan membenarkan permohonannya buat seketika, kembali menjadi MB Perak, dipecatnya pegawai-pegawai kerajaan walaupun dia tahu bukan begitu caranya jika mahu mengambil tindakan terhadap Penasihat Undang-Undang Negeri dan Setiausaha Kerajaan Negeri.

Cerita Nizar ini, mahu saya kaitkan dengan kisah ‘kucing kehilangan anak’ dan ‘ibu ayam mengeram batu’. Tentunya pembaca tahu apa yang saya maksudkan, bila fikiran kita tidak tenang dan kita tidak bersedia ‘kehilangan’ sesuatu.

Bila dapat jadi MB Perak, mereka halau bekas Menteri Besar Perak yang lama. Nasib baiklah bekas MB yang lama, Datuk Seri Mohamad Tajol Rosli bukan jenis macam Nizar. Buat ceramah dan menceritakan apa yang mereka perlakukan kepadanya.

Ketika Nizar enggan keluar dari kediaman rasmi Menteri Besar, mana ada apa-apa tunjuk perasaan dibuat oleh orang-orang Umno mendesak Nizar keluar. Nizar hanya keluar dari kediaman rasmi apabila menerima surat dari SUK.

Begitu juga, bila Nizar masih terus berdegil enggan menyerahkan semula kereta rasmi Menteri Besar, tiada siapa berbaring atas jalan raya membuat halangan perjalanannya supaya mendesak dia menyerahkan semula kereta rasmi itu.

Bila Nizar masuk pejabat MB semula, walaupun hanya beberapa jam, tiada rusuhan, tiada tunjuk perasaan dan tiada reaksi spontan yang orang Umno lakukan. Bukan kerana mereka takut tetapi kewarasan mengatasi perasaan dendam dan ketidakwarasan.

Mungkin, kalau Nizar boleh dihantar mengikuti kursus PLKN seperti yang dikatakan Ahli Parlimen Labuan, Datuk Yusof Mahal, mungkin perangai ini boleh berubah dan ia menjadi semakin waras.

Oleh Abdul Wahab Idrus


Read More

Pas Alu-alukan Kedatangan MB Perak

AKHIRNYA pakatan pasrah dan mengakui Dato' Seri Dr Zambry Abd Kadir sebagai Menteri Besar Perak!

Itulah kesimpulan yang boleh dibuat apabila parti-parti dalam pakatan menggantungkan bendera mereka menyambut kehadiran Menteri Besar Dato’ Seri Dr Zambry Abd Kadir ke Teluk Medan Bagan Serai pagi tadi.

Parti-parti pakatan, kecuali DAP, memacakkan bendera mereka tanda menyambut Dr Zambry yang hadir ke kampung itu untuk merasmikan Program Khidmat Masyarakat Siswa UiTM Seri Iskandar dan Belia 4B Bagan Serai pagi tadi.

Mungkin majoriti ahli dan pemimpin PAS sudah menerima kenyataan bahawa Dr Zambry adalah Menteri Besar dan Nizar Jamaluddin hanya boneka DAP. Jika tidak takkan mereka sanggup mengorbankan wang dan tenaga untuk menggantung dan mengibarkan bendera-bendera mereka pada hari kedatangan Dr Zambry. - Perak


Read More

Modus operandi ini sangat diminati oleh DS Anwar Ibrahim


Dr Novandri Hasan Basri

Penulis ingin merujuk kepada satu artikel di dalam MalaysiaKini mengenai satu kes jenayah persetubuhan yang bertentangan dengan aturan tabii. Di antara lain :-

Jenayah seksual luar tabii dipecahkan kepada beberapa seksyen dengan hukuman yang berbeza :-

Bagi kesalahan mengikut Seksyen 377 Kanun keseksaan, iaitu persetubuhan luar tabii dengan haiwan, hukumannya ialah penjara sehingga 20 tahun penjara dan denda atau sebatan.

Bagi kesalahan mengikut Seksyen 377A iaitu persetubuhan yang bertentangan dengan aturan tabii sama ada melalui mulut dan dubur, hukuman ialah penjara sehingga 20 tahun dan boleh juga dikenakan sebat.

Seksyen 377C merujuk kepada persetubuhan yang bertentangan dengan aturan tabii tanpa kerelaan dan pesalah boleh dipenjara tidak kurang lima tahun dan tidak lebih 20 tahun dan boleh juga dikenakan sebatan manakala Seksyen 377CA iaitu perhubungan seks dengan objek sama ada melalui dubur atau kemaluan, hukuman yang boleh dikenakan ialah penjara sehingga 20 tahun dan sebat.

Dan setahu penulis, pesalah boleh dikecualikan daripada hukuman sebatan jika seseorang pesalah itu mempunyai penyakit yang memudaratkan seperti sakit belakang atau sakit leher.

Rakyat biasa mungkin tidak menghadapi masaalah dengan sistem perundangan negara dan menerima segala keputusan mahkamah dengan rela hati tanpa menuduh mahkamah berat sebelah atau pun menipu.

Tetapi, pastinya ada segelintir rakyat yang tidak akan berbuat demikian. Sebelum kes mereka didengar di mahkamah, mereka akan melaung-laungkan kononnya berlaku ketidakadilan pihak mahkamah dan menuduh sistem tersebut tidak bebas.

Mereka juga akan mengatakan bahawa mahkamah telah menghukum mereka sebelum kes tersebut dijalankan lagi.

Modus operandi ini sangat diminati oleh DS Anwar Ibrahim, orang yang didakwa meliwat Saiful Bukhari. Beliau akan menekan sistem mahkamah sehingga mampu mewujudkan rasa ketidakyakinan pihak mahkamah terhadap diri sendiri dan juga lawan Anwar Ibrahim.

Mungkin bukan tidak percaya tetapi persepsi 'ketidakadilan mahkamah' yang dihujahkan oleh Anwar Ibrahim sebelum kes beliau bermula, terasa begitu menyengat dan boleh menjatuhkan kredibiliti pihak mahkamah!

2 finale yang bakal terjadi tentang kes liwat Anwar Ibrahim dan 2 respons yang berbeza akan diutarakan oleh beliau :-

1. Beliau didapati bersalah - Anwar Ibrahim akan mengadakan sidang berita besar-besaran yang terdiri daripada pelbagai agensi media termasuk luar negeri. Di antara lain, beliau pasti akan menghina serta menuduh pihak mahkamah tidak adil, berat sebelah dan mengikut telunjuk kerajaan BN.

Beliau akan mengemukakan rayuan di mahkamah rayuan dan kes tersebut akan ditangguh dari masa ke semasa seperti yang berlaku hari ini. Tentunya, proses penangguhan itu akan berlarutan panjang sehinggalah jika tiba satu masa apabila Anwar Ibrahim diberi kuasa di dalam kerajaan dan menyalahkuasakan kuasa eksekutif untuk over ride sistem mahkamah yang satu ketika dahulu beliau tuduh di bawah telunjuk kerajaan BN. Tapi kita semua pun tahu bahawa masa itu tidak akan muncul tiba.

Janganlah kita terperanjat dengan kebolehan salahgunakuasa tersebut kerana Anwar Ibrahim pernah dipenjara bertahun-tahun lamanya kerana di dapati bersalah menyalahguna kuasa semasa beliau menjadi Timbalan Perdana Menteri dahulu.

Penyokong-penyokong Anwar Ibrahim akan mengadakan protes dan berarak di tengah jalan serta merosakkan harta awam.

DS Mohd Nizar Jamaluddin berkemungkinan akan mengulangi 'aksi sarkas' beliau di dalam parlimen dengan melaungkan 'Hidup Anwar' dan kemudiannya melilitkan kain bertulis 'Anwar Bukan Peliwat' di kepala beliau bersama-sama rakan pembangkang dan kemudiannya akan dihalau keluar dari dewan tersebut!

2.Beliau didapati tidak bersalah - Beliau akan memuji sistem mahkamah kerana transparens, berani dan telah mendengar suara rakyat.

Beliau akan melaung-laungkan bahawa kemenangan beliau tersebut adalah kemenangan rakyat pada hal beliau seorang sahaja yang meliwat dan bukannya kita, rakyat Malaysia!

Orang yang lupa daratan dan tidak mengenang budi seperti Zaid Ibrahim akan turut tampil ke depan memuji hakim-hakim tersebut dan mengatakan telah berlaku transformasi sistem perundangan yang lebih liberal dan cekap.

Karpal Singh yang satu ketika dahulu musuh politik Anwar Ibrahim dan pernah mendakwa mempunyai bukti kukuh tentang aktiviti luar tabii Anwar Ibrahim, akan senyum lebar kerana undang-undang negara dapat dimanipulasikan sekali lagi dengan jayanya.

Penyokong fanatik Anwar Ibrahim akan bersorak euphoria kerana pemimpin mereka itu berjaya 'dibersihkan' oleh sistem undang-undang yang dicipta oleh manusia yang terkenal dengan kelemahannya.

Mereka sudah lupa bahawa Anwar Ibrahim telah memperlekehkan Islam dengan tidak mengangkat sumpah seperti Saiful Bukhari. Beliau tahu bahawa sistem ciptaan manusia banyak loop holes nya dan tidak berdosa seteruk menggunakan sistem agama Islam.

Mereka juga sudah lupa bahawa Anwar Ibrahim pernah berbohong kepada dunia bahawa doktor di Hospital Pusrawi telah mengesahkan bahawa Saiful tidak diliwat padahal doktor tersebut tidak pernah langsung menulis diagnosis tersebut. Ramai yang tertipu sehinggalah ke hari ini. (klik di sini...)

Dan beliau juga tahu bahawa beliau mempunyai ramai pengikut fanatik yang tidak akan berubah hati walau pun Anwar Ibrahim bersalah di depan mata mereka. Pengikut-pengikut itu sudah tidak mahu lagi dibawa berbincang atau pun membuka minda mereka untuk menilai karakter sebenar Anwar Ibrahim dan kehadiran pembantu-pembantu beliau yang 'jambu-jambu'.

Pokoknya, Anwar Ibrahim akan terus wujud di dalam senario politik negara untuk lama lagi. Dan jika rakyat sudah mula melupai beliau, beliau akan mengeluarkan topik-topik kontroversi supaya rakyat kembali bercerita dan mengingati beliau.

Canggih tektik beliau itu tapi sudah mula mudah dibaca oleh rakyat Malaysia yang boleh berfikir.

Sumber Novandi


Read More

Susah Nak Jaga Si Nizar. Nasha Kate Dia Tak Tahu?

Nasharuddin berkata beliau tidak mengetahui sepenuhnya tindakan yang ingin dilakukan oleh Mohammad Nizar kerana beliau hanya dimaklumkan bahawa bekas Menteri Besar Perak itu akan memakai lilitan lengan, dan oleh itu terkejut apabila Anggota Parlimen berkenaan bertindak lebih daripada itu.

Ditanya sama ada beliau setuju dengan tindakan itu, Nasharuddin berkata oleh kerana kejadian itu telah berlaku, maka beliau menerima seadanya. Beliau menolak kemungkinan bahawa Mohammad Nizar akan dikenakan tindakan disiplin oleh Pas berhubung kejadian itu - BERNAMA

Nota Kaki:
Yeerkkerrr paceekkk tak tahuu?? Senangnyerrr berkata sedemikian, bila anak dah buat hal dia jawab dimaklumkan dengan sedikit maklumat jer. ApekahHhH??? Kalau dah bersekongkol mengaku jerrlahhh! Nak berdalih buat aperrr?!?

Kalau Nizar x dikenakan tindakan Displin, tak payah herrraaannnnn! Elizabeth buat hal punnnn BOSS Fuckatan punn buat tatau jerr. Tengok Chua Soi Lek, mantan menteri kesihatan dengan selambe mengaku dia buat, pastu letak jwtn, ape susahh? Woi Eliza! Susah ke nak letak jawatan?! Aperr yang Khalid dah bagi ngan Ko??

Pokok pangkalnya, partai fuckatan mengamalkan politik rimba terutamanya Nizar PAS ngan 2 ekor mawas dalam DAP tu. Terimalah nasib wahai penduduk bukit gantengg.... dah pemimpin bprangai cam beruk, takyah heraaannn kalau bukit gantang pun dipenuhi dengan banana berwarne Hitammmmm......


Read More

'Demand' pertama Kelab Penyokong PAS Kelantan : Adakah alat Husam larang golongan ulama berkempen PRK Manek Urai?

Aku teringat bila KJ menang dalam pemilihan ketua pemuda dulu ada yang desak beliau jangan datang Bukit Gantang. Kali ini pulak, Kelab Penyokong PAS (KPP) Kelantan meminta pemimpin PAS yang menyokong cadangan pembentukan kerajaan perpaduan, supaya tidak menyertai kempen parti itu dalam pilihanraya kecil DUN Manik Urai pada 14 Julai ini.

Tapi kita dah nampak peranan KPP ni dalam PAS.. mereka ni alat orang PAS Kelantan... Husam mungkin yang tidak mahu golongan ulama' yang dah menang dalam pemilihan PAS yang lalu datang. Istilah Kerajaan Perpaduan hanyalah helah sahaja sebenarnya ianya ialah pertentangan yang berterusan antara golongan Erdogan dan Ulama di dalam PAS! Inilah sebenarnya dendam Husam terhadap Ulama'.

Timbalan Presidennya, Yap Kok Seng berkata ini kerana penglibatan sesetengah pemimpin itu hanya akan mengelirukan pengundi dan penyokong PAS di kawasan itu berhubung isu berkenaan, lapor Bernama.

"Kami Kelab Penyokong PAS tidak mahu pemimpin yang bersetuju dengan pembentukan kerajaan perpaduan itu turut berkempen dalam pilihanraya DUN Manik Urai kerana ia boleh mengelirukan rakyat, khasnya pengundi PAS kawasan itu jika mereka memperkatakan isu itu.

"Jadi, lebih baik mereka jangan datang berkempen dalam masa kempen pilihanraya DUN Manik Urai kali ini," katanya.

Sepatutnya cadangan ni bukan setakat nak larang penyokong kerajaan perpaduan tetapi cadang juga kenalah larang Presiden PAS, Timbalan Presiden, S/U Agung PAS tak payahlah datang. Kalau kira susah sangat PAS tak payahlah bertanding jadi mereka ni tak perlu datang ke Manik Urai.. ataupun penyokong ulama ni tak payahlah keluar mengundi... - Aspirasi Bangsa


Read More

Bilamana Org Menghasut Yang Muktamar Tahunan Pas Ditaja Oleh UMNO

Ini maklumat sekonder yang aku kutip dari ucapan Khalid Samad, MP dan ketua PAS bahagian Shah Alam, dalam muktamar yang baru berlalu.

Menurutya, segala perbelanjaan pada hari dia berucap itu, dan hari-hari muktamar sebelum hari itu dibiayai oleh Puncak Niaga. "Mungkin juga bil-bil hotel perwakilan-perwakilan, jika diperlukan (dibayar oleh Puncak Niaga)," tambah Khalid.

Puncak Niaga juga membayar ruang2 iklan dalam majalah yang diedarkan dalam muktamar serta memaparkan sepanduk2 syarikat itu.

Untuk makluman, Puncak Niaga adalah syarikat yang telah merompak bisnes bekalan air di Selangor dan Wilayah Persekutuan, dan kini berperang dengan kerajaan negeri Selangor kerana MB Khalid Ibrahim mahu mengambil alih kembali perusahaan air itu untuk diurustadbir oleh Selangor.

Ini kerana banyak pembaziran dan bocoran (air dan juga songlap RM) dalam Puncak Niaga. Bayangkan gaji CEO Puncak Niaga Rozali Ismail sahaja RM5.1 juta setahun. Berapa juta RM pula untuk ahli2 lembaga pengarah lainnya?

Pengguna air di Selangor dan Wilayah Persekutuanlah yang terpaksa memikul beban kos melampau itu.

Yang bermasaalahnya, Puncak Niaga dapat dokongan dari kerajaan BN Persekutuan!

Dan kini komponen Pakatan Rakyat Selangor, parti PAS?

Kena tikamlah Khalid Ibrahim, bukan dari belakang, dari depan beb! -uknowsanasini.

------------------------------------------------------------------------------------------

Hahaha! Nak tergelak pun ade, dorang ni ape kes? ape kes? ape kes jadi banggang giler? Kalau kena taja pun nak bising? Salah ke kalau ditaja? Pastu boleh plak tuduh UMNO taja dorang. Adoi mak, ape ke bengap sangat dorang penyokong PAS ni. Dah ketandusan isu mulalah nak menuduh itu ini. Rasa macam nak lempar ngan selipar jepun jer kat penyokong PAS ni. Baca comment dari pembaca lain:

  • melayu memang bodoh. kalau tokey cina gaji RM14juta setahun takde siapa nak bising. bila melayu gaji RM5 juta, habis semuanya tak kena. kroni le proksi le. melayu memang bodoh. kalau tokey cina dpt projek besar drp kerajaan tak dicop kroni. kalau melayu...sikit2 kroni. melayu memang bodoh kalau syarikat kroni taja konvensyen PKR ke DAP ke takde siapa nak bising kalau syarikat GLC taja PKR pon takde siapa nak bsing tapi bila kena kat PAS, mcm murai tercabut ekor. melayu memang bodoh lebih-lebih lagi melayu dalam Pakatan Rakyat - Cina
  • hahaha...memang bodos pon kalo dah bodos memang kena panggil bodos. takkan nak panggil cerdik pandai kot. hahaha..dah berapa buah kamus ko cetak? memandai nak wat tafsiran sendiri hahahaha...bodoss, o ya...nik aziz pon mencarot gak - Anon


Read More

Penyokong PAS Terlalu Taksub Dan Ego


Nampaknya sudah ada ketakutan yang sedang melanda semua penyokong PAS. Bukankah apa yang ingin dilakukan oleh Hadi awang itu sesuatu yang baik dan mulia ??

Demi masa depan anak bangsa…,kenapa penyokong PAS tak boleh menerima perkara ini???

Walaupun telah ternyata pernah menjadi sejarah dahulu di antara PAS dan DAP. Isu mengenai pembentukan Negara Islam..apa yang pernah seorang pemimpin DAP ucapkan dulu dikala Pas menyatakan hasrat untuk menubuhkan kerajaan Islam di Malaysia ??

Jadi, bagaimana mungkin PAS nak menubuh negara islam jika masih bersama dengan DAP ??

Cuba kita renungkan, fikirkan kenapakah bila Hj Hadi baru saja lontarkan idea Kerajaan Perpaduan (KP), secepat kilat pulak hentaman demi hentaman dari Pakatan Rakyat (PR) ke atas idea ini!

Tanpa sempat dengar, baca, bincang terlebih dahalu samada baik atau buruk.

Perhatikan, fikirkan siapakah yg mulakan hentaman! Mengapakah sampai begitu teruk sekali? Malang kepada ahli2 Pas yg terikut sama tarian putar PR!

Apakah Pas perjuangan Pas hanya pentingkan kuasa semata2??? Kalau beginilah keadaanya, memang PR lah yg terlampau berkehendakan kuasa!

Yang kononnya dengan kuasa saja dapat menghapuskan kezaliman, menegakan keadilan. Bagaimana dengan Islam??? Yg jelasnya bila Islam di depan keadilan datang, kezaliman pergi!

Apakah dengan PR berkuasa Islam didaulatkan??? Apakah jika masih "berpelukan" dengan DAP perpaduan islam dapat di martabatkan ??? - pusakaayahanda


Read More

Cina Bersatu Melayu Berpecah - Lebai Mangkuk


Salah satu penceramah PAS yang Lebai sangat gemari ialah Mat Sabu. Mat Sabu ni pada pendangan Lebai ianya lebih hebat dari Sukarno bekas president Indonesia dulu. Salah satu dari ceramah nya yang Lebai masih ingat ialah berkenaan kebijaksanaan cina berpolitik.

Kata beliau, setiap kali diadakan PRU, orang melayu berpecah - ada yang sokong UMNO, ada yang sokong PAS, ada yang sokong PKR dan ada juga yang sokong DAP.

Orang cina pula, pada setiap kali PRU di adakan, cina bersatu. Bersatu dalam MCA atau Gerakan atau DAP. Dan ini lah masanya mereka menuntut apa saja yang mereka hendak. Setiap PRU mereka mendapat habuan besar dan orang melayu pula dapat rugi besar.

Dengan cara mereka buat ini, sedikit demi sedikit hak2 orang melayu telah terhakis.


Read More

Hadi & UMNO - Antara Dulu & Sekarang

Berikut ialah kata-kata keramat seorang pemimpin tertinggi PAS yang semua orang telah mendengar dan mengetahuinya.

Saudara-saudara sekelian percayalah,
Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.

Perkataan sekarang : Oleh itulah kita cuba berkawan dengan mereka!

Percayalah saudara-saudara sekelian,
Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan 'politik suku, agama suku'.

Perkataan sekarang: Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati berkawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid.

Jika mereka mahu kepada Islam merekalah yang perlu masuk ke dalam saf kita, bukan kita berpaling ke arah mereka

Perkataan sekarang: Jika mereka mahu atau tidak mahu kepada Islam kitalah yang perlu pergi kepada mereka, bukan mereka datang kepada kita! - Kelab Green Box-


Read More

Manik Urai - UMNO Perlu Pilih Calon Local


kemaskini 2.49pm Empat pemimpin Umno bahagian Kuala Krai berminat mencabar PAS pada pilihanraya kecil DUN Manek Urai susulan kematian penyandangnya Ismail Yaacob, Jumaat lalu.

Ketua bahagian Datuk Ramzi Abdul Rahman, naib ketua bahagian Che Jalal Muda, ketua Wanita Rohani Abdul Majid dan ketua Pemuda Tuan Aziz Tuan Mat semuanya disebut-sebut menawarkan diri bagi menggalas cabaran BN di kerusi kubu PAS tersebut.

Sumber-sumber Umno bahagian memberitahu Malaysiakini hari ini, kecuali Rohani, semua yang berminat itu bukan orang tempatan di DUN tersebut.

Menurut sumber itu lagi, tradisi Umno meletakkan calon luar tidak disenangi oleh pengundi Manek Urai.

“Tidak bolehkah kita menonjolkan calon tempatan kali ini setelah kita melihat pengundi tidak mahu calon import Umno.

“Jika sukar untuk mendapatkan calon lelaki, Rohani boleh dicalonkan,” kata satu sumber dalam Umno bahagian.

Sumber itu menambah, pengundi Manek Urai tidak selesa dengan tindakan beberapa pemimpin Umno yang sengaja menayangkan kemewahan kepada penduduk kampung.

Katanya, mereka datang dengan kereta mewah, membawa imej bertentangan dengan penduduk yang miskin dan kebanyakannya petani dan bekerja sendiri.

Berbeza dengan PAS apabila pemimpin mereka berusaha menjadi orang kampung dan sikap ini disenangi oleh semua orang, tambah sumber.

“Sebab itu Ismail menang lima kali. Bukan sahaja orang PAS, orang Umno pun boleh terima beliau sebagai wakil rakyat Manek Urai,” katanya.

Ismail menguasai Manek Urai selama lima penggal berturut-turut sejak memenanginya pada pilihanraya umum 1986.

Pada 2004 sewaktu allahyarham tidak bertanding, calon BN Zulkepli Omar menang di situ dengan majoriti tipis 53 undi.

Dalam pilihanraya umum lalu, Ismail merampas kembali kerusi tersebut dengan majoriti 1,352 undi.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) akan bermesyuarat Khamis ini dan dijangka mengumumkan tarikh penamaan calon dan pengundian bagi kerusi tersebut.
Malaysiakini.
p/s: UMNO harus letak calon tempatan di Manik Urai


Read More

Husam Desprate Nak Jawatan Timbalan

Khabar burung kenapa Datuk Husam Musa tak muncul ketika program Hujah di TV9 minggu lalu turut sampai ke pengetahuan Agendadaily.

Husam yang bakal bertanding merebut jawatan Timbalan Presiden PAS menyindir Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Zahid Hamidi yang menolak hadir berhujah isu politik wang sebagai pemimpin tidak bertanggungjawab.

Keadaan itu juga memaksa
Menteri Pertahanan itu mengeluarkan kenyataan menafikan bersetuju berdebat dengan Husam pada 26 Mei lalu.

Zahid menyatakan kecewa terhadap tuduhan Husam yang mendakwa beliau menarik diri sedangkan beliau atau pihaknya tidak pernah memberikan persetujuan untuk program itu.

Katanya, walaupun TV9 ada membuat jemputan tetapi beliau menolak kerana terikat komitmen terhadap acara lain yang diatur lebih awal.

Sumber PAS memberitahu Agendadaily, Husam tahu perkara itu dan sengaja mahu tunjuk hebat apabila muncul juga di stesen televisyen berkenaan pada malam tersebut.

Rupa-rupanya Husam memang merancang perkara itu semata-mata nak tunjuk dia berani dan matlamat utamanya nak pancing undi perwakilan PAS dalam muktamar dan pemilihan hujung minggu ini.

Sok sek ini nyata benar apabila kisah debat Husam ini disiarkan sebuah web http://muktamarpas.blogspot.com yang secara detail mendedahkan skrip Husam berhubung program itu.

Selain kisah disebalik debat Husam VS Zahid, turut dipaparkan 5 dalil kenapa Husam tidak layak jadi Timbalan Presiden PAS dan 10 dalil kenapa Mohamad Sabu juga tidak layak memegang jawatan itu.

Laman web berkenaan dipercayai digerakkan oleh kumpulan tertentu dalam PAS yang mahu parti itu mengekalkan kepimpinan ulama serta ‘walaq’ yakni taat kepada pemimpin dengan menolak kumpulan Erdogan dalam PAS yang pro-Anwar.


Berikut disiarkan kisah disebalik debat Husam dan Zahid seperti dipaparkan laman web tersebut.

Kisah DiSebalik Debat Husam & Zahid

Apabila Husam mengisytiharkan akan bertanding jawatan Timbalan Presiden PAS, sudah semestinya beliau telah melakukan perkiraan yang munasabah. Mengenali Husam, beliau pasti mempunyai perancangan hebat untuk memenangi jawatan yang beliau idamkan sekian lama.

Tiada siapa boleh nafikan bahawa Husam mempunyai hubungan istimewa dengan pihak media kerana beliau juga merupakan bekas wartawan. Di antara pihak media yang agak rapat dengan beliau ialah Malaysiakini (hubungan kelamin),The Star dan Media Prima (TV3 & TV9).

Sebab itulah kita tidak hairan kenapa beliau selalu mendapat liputan meluas daripada pihak media sehingga menenggelamkan pimpinan PAS yang lain termasuk Presiden dan Timbalannya. Beliau menggunakan kelebihan hubungan tersebut untuk meminta pihak media sentiasa membuat liputan untuknya.

Di antara program kempen bagi jawatan Timbalan Presiden yang disusunkan khas untuk beliau ialah program debat beliau dengan Dato Zahid Hamidi, Naib Presiden UMNO. Sebab itulah kita melihat betapa Husam dan jenteranya begitu hebat mempromosikan program debat tersebut di mana-mana. Beliau begitu bersedia untuk menunjukkan kehebatan dirinya bila berhujah dengan lawan. Beliau yakin Zahid tidak selicik Khairi Jamaludin yang telah berjaya memalukan Husam satu ketika dahulu.

Zahid yang pada awalnya tidak menyedari perancangan sebenar Husam untuk menyeret beliau dalam program kempennya telah menerima pelawaan untuk berdebat dengan Husam. Tetapi setelah beliau diberitahu oleh seseorang bahawa Husam sebenarnya sekadar ingin berkempen untuk dirinya bagi jawatan Timbalan Presiden PAS, maka Zahid dengan serta merta menguzurkan diri dan meminta tarikh lain yang diluar dari tempoh berkempen untuk muktamar PAS.

Maka kecewalah Husam yang teramat sangat apabila diberitahu oleh Media Prima bahawa Datuk Zahid telah membatalkan kehadirannya diprogram tersebut dan sebagai gantinya mereka telah menjemput Ezam Md Nor. Bagi Husam, Ezam bukanlah tarafnya. Bagi Husam, beliau hanya setaraf Zahid Hamidi atau Muhyidin Yasin. Maka Husam pun menolak untuk berdebat dengan Ezam.

Setelah Husam menolak, pihak Media Prima dipercayai telah menghubungi Mat Sabu (seorang lagi calon Timbalan Presiden PAS) untuk menjemput beliau berdebat dengan Ezam dan telah diterima oleh Mat Sabu dengan gembiranya. Tetapi setelah Husam mendapat tahu bahawa pihak Media Prima telah menghubungi Mat Sabu bagi program tersebut, dengan pantas beliau menghubungi mereka kembali dan menyatakan kesudian beliau untukmenghadirkan diri ke program tersebut. Mungkin beliau khuatir pengaruh yang bakal diperolehi oleh Mat Sabu selepas program tersebut memandangkan Mat Sabu juga bukan calang-calang orang dalam berhujah dan berdebat.

Maka pergilah Husam ke TV9 untuk program debat tersebut. Tetapi, rupa-rupanya pemergian beliau hanyalah untuk berlakon sahaja. Kononnya beliau ingin menunggu Zahid Hamidi juga. Dan bila Zahid tidak muncul beliau pun pulang dan meninggalkan Ezam keseorangan dalam program tersebut. Apakah motif beliau berbuat demikian? Untuk apa menunggu Zahid kalau dah Zahid beritahu dari awal lagi bahawa beliau tidak akan datang. Mungkin hanya untuk menyekat kedatangan Mat Sabu atau untuk menunjukkan yang Zahid takut kepadanya.

Begitulah terdesaknya Husam untuk mempromo dirinya untuk memenangi jawatan Timbalan Presiden PAS. –
2/6/2009


Read More